Marea Britanie s-a angajat să antreneze piloții ucraineni

Pictured is a Royal Air Force Typhoon FGR4 Piloted by BAE test pilot taking off from RAF Fairford to perform a role demonstration. The Typhoon FGR4 provides the RAF with a highly capable and extremely agile multi-role combat aircraft, capable of being deployed in the full spectrum of air operations, including air policing, peace support and high intensity conflict. Initially deployed in the air-to-air role as the Typhoon F2, the aircraft now has a potent and precise multirole capability. The pilot can carry out many functions by voice command or through a hands-on stick and throttle system. Combined with an advanced cockpit and the HEA (Helmet equipment assembly) the pilot is superbly equipped for all aspects of air operations. Britain, Germany, Italy and Spain formally agreed to start development of the aircraft in 1988 with contracts for a first batch of 148 aircraft – of which 53 were for the RAF – signed ten years later. Deliveries to the RAF started in 2003 to 17(R) Sqn who were based at BAE Systems Warton Aerodrome in Lancashire (alongside the factory where the aircraft were assembled) while detailed development and testing of the aircraft was carried out. Formal activation of the first Typhoon Squadron at RAF Coningsby occurred on the 1st Jul 2005. The aircraft took over responsibility for UK QRA on 29 Jun 2007 and was formally declared as an advanced Air Defence platform on 1 Jan 2008.

Membrii NATO au fost reticenți în a trimite avioane de luptă în Ucraina, dar un membru al alianței se oferă să antreneze piloți ucraineni, un potențial prim pas către Ucraina să obțină avioanele pe care le dorește.

Guvernul britanic se va oferi să antreneze piloți ucraineni pentru a pilota avioane de luptă NATO, a declarat Downing Street, chiar dacă alianța militară refuză să trimită aeronave în Ucraina. Anunțul făcut de Downing Street a venit în momentul în care președintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a făcut o vizită la Londra – a doua călătorie în afara țării de când forțele ruse și-au lansat invazia pe scară largă în urmă cu aproape un an – pentru a se întâlni cu premierul britanic, Rishi Sunak, și a se adresa parlamentului.

Pregătire militară

„Pregătirea va asigura faptul că piloții sunt capabili să zboare cu avioane de luptă NATO”, se arată în comunicat. „Ca parte a acelei investiții, Regatul Unit va colabora cu Ucraina și aliații internaționali pentru a coordona sprijinul colectiv pentru a satisface nevoile defensive ale Ucrainei”.

Acest antrenament va fi completat și de o extindere a unui program de antrenament existent în Marea Britanie pentru forțele ucrainene. Printre programele de antrenament existente se numără unul care îi învață pe ucraineni cum să opereze tancul britanic Challenger 2, un tanc de luptă principal.

Sunak a confirmat luna trecută că Ucraina va primi aceste tancuri, marcând pentru prima dată când o țară occidentală s-a angajat să trimită astfel de arme la Kiev. Alte țări, precum Germania și SUA, au urmat, la scurt timp, intenția Regatului Unit și au indicat că își vor trimite propriile tancuri.

Obținerea avioanelor de luptă

De la obținerea tancurilor de fabricație occidentală, Ucraina și-a orientat atenția către avioanele de luptă, avioanele de generația a patra precum F-15 sau F-16. Țara a presat SUA și aliații săi în această privință timp de luni de zile, deoarece se bazează pe avioanele din epoca sovietică pentru a apăra cerul. Până acum, membrii NATO au fost reticenți în a trimite aceste arme în Ucraina, iar unii, precum SUA, au exclus acest lucru.

Cu toate acestea, dacă avioanele de luptă vor ajunge spre Ucraina, nu ar fi prima dată când Kievul va solicita armament avansat. Tancurile sunt cel mai recent exemplu al acestui model, care a fost observat și cu vehiculele blindate de luptă, sistemele de apărare aeriană și artileria cu rachete, potrivit Business Insider.