Magazinele online, afectate de „frauda prietenoasă”. Cum îi fură clienții pe comercianți

Comerț online. Sursa foto: Pixabay

Tot mai mulți comercianți se confruntă cu „frauda prietenoasă”. Fenomenul le afectează serios încasările și are la baza încercarea clienților de a-și recupera banii pe produsele achiziționate. Pentru a primit contravaloarea lor, majoritatea  dintre ei îi anunță pe proprietarii magazinelor online că nu au primit comanda sau că produsele nu corespund descrierii. În multe cazuri, realitatea este alta.

Fraudă prietenoasă, un fenomen care îi afectează pe comercianți

Situațiile în care clienții au fost păcăliți de comercianții sunt numeroase, însă există și opusul acestora. Mulți consumatori pun în aplicare planul prin care își recuperează banii achitați pentru o comandă online. Fie reclamă o problemă legată de plată sau de aspectul produselor, aceștia reușesc să îi convingă pe comercianți să le restituie suma achitată.

Cazurile sunt tot mai dese și au atras atenția companiilor de securitate și a băncilor, arată CNBC.

Pierderi mari pentru comercianți

Aceste situații au dus la pierderi de 100 de miliarde de dolari pentru cei care dețin magazine online, conform platformei Socure.

Comerț online. Sursa foto: Pixabay

Mai mult, datele arată că 35% dintre americani au apelat la astfel de metode pentru recuperarea banilor. De asemenea, 40% dintre respondenți au declarat că au o persoană apropiată care a recurs la metoda de fraudă.

„Există dispute legitime, iar procesul de rambursare a fost construit pentru a recunoaşte şi pentru a oferi un fel de ajutor pentru acele dispute legitime”, a spus Rodrigo Figueroa, avocat care lucrează pentru companiile afectate de fenomen, potrivit News.ro.

 

Metoda de fraudă tot mai des întâlnită. Comercianții îi acuză pe clienți de abuz

Cu toate că este un fenomen tot mai des întâlnit, frauda prietenoasă este dificil de identificat, spun specialiștii. Comercianții susțin că la mijloc este vorba despre un abuz al consumatorilor și că ar trebui găsită o metodă care să îi protejeze.

„Acum vedem acest nivel masiv de abuz. Există o mulţime de statistici în legătură cu creşterea acesteia, dar se pare că aproape că devine un termen pentru tot ceea ce pur şi simplu nu înţelegem”, a spus Robert Painter, vicepreşedinte al companiei Equifax, specializată privind fraudele din sfera comerțului.