Lupta orgoliilor la DSP București. Cine pe cine acoperă?
- Lucian Ionescu
- 8 august 2020, 10:51
După numirea generalului Ionel Oprea, care este și secretar de stat, la coordonarea DSP București, șefa acestei instituții, Oana Nicolescu a răspuns că „Nu este vorba de subordonare, ci continuăm ce am început”.
Chiar și după acestă modificare, angajații DSP spun că dacă lucrurile vor continua la fel ca până acum, va fi un dezastru.
„DSP București se află în coordonarea Ministerului Sănătății, motiv pentru care Ministerul Sănătății este și va rămâne un partener de nădejde al DSP București. Orice continuare a colaborării noastre cu ministerul este binevenită”, a spus vineri Oana Nicolescu, directorul DSP București.
În timp ce oamenii spun disperaţi că la DSP nu răspunde nimeni, directorul declară liniştit că Ministerul Sănătății, în subordinea căruia se află, este un partener care va continua ce a început DSP.
„De ce a fost nevoie de decizia aceasta, de ce este nevoie de cineva care trebuie să impună niște reguli?”a fost întrebată Oana Nicolescu de jurnaliști în legătură cu desemnarea generalului Ionel Oprea drept coordonator al activității DSP București.
„N-au venit pe partea de impunere, ci pe partea de continuare a ceea ce noi am început. Adică, orice ajutor este binevenit”, a răspuns șefa DSP București.
La Direcția de Sănătate Publică București au fost detașați 90 de medici școlari. Activitatea lor este în call center, unde în același timp 15 oameni răspund la 15 posturi telefonice. Trebuie să îi lămurească pe cei care sună pentru a cere informații. Vor face acest lucru zilnic, între orele 8:00 și 22:00.
Despre acest program, șefa DSP a spus: „În acest moment, bineînțeles că facem față, ne dorim foarte mult ca lucrurile să funcționeze foarte bine, dar trebuie să fim realiști că aceste lucruri nu se pot întâmpla de pe o zi pe alta” .
Personalul spune însă altceva, și anume, că tot ar mai trebui oameni.
„Telefonul sună într-una. Deci, nu are niciun fel de opreliște, după cum puteți vedea și dvs. Și fiecare are o anumită problemă”, spune Raluca Șușman, asistent detașat la DSP București.
Femeia spune că detașările sunt foarte bune, dar condițiile sunt încă foarte grele și categoric ar mai fi nevoie de oameni.
Şefa DSP argumentează lipsa de reactie a instituției pe care o conduce printr-un exemplu mai mult sau mai puțin concludent:
„Dacă în momentul de față eu doresc să fac o solicitare, să mă îndrept spre o anumită societate să-i cer anumite detalii, să știți că până ajung la capătul celălalt să vorbesc cu un operator, durează ceva. Când vorbim de faptul că nu s-a răspuns în momentul în care cineva aplează sau a apelat până acuma centrala telefonică și faptul că a așteptat o anumită perioadă de timp, asta nu înseamnă că la celălalt capăt al telefonului nu era angrenat într-o discuție colegul meu” - a explicat Oana Nicolescu de ce bucureștenii au fost nevoiți să încerce ore în șir să sune la DSP.
Curios este faptul că Oana Nicolescu nu a ştiut să spună nici ce informaţii poate oferi DSP oamenilor.
„Este foarte important ceea ce putem să aflăm. Call-centerul ne dorim să fie un sprijin pentru protecția și sănătatea bucureștenilor, de aceea recomandăm bucureștenilor care doresc informații suplimentare legate de pandemie să ne apeleze cu încredere” - a fost răspunsul dat de șefa DSP.
Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, întrebat de ce șefa DSP București mai este în funcție, în contextul în care au fost mai multe nereguli și disfuncționalități, iar generalul Ionel Oprea a fost numit pentru a coordona acest serviciu, acesta a spus că evaluarea la DSP București continuă, iar deciziile vor fi anunțate la final.
„Am considerat că generalul Oprea, cu pregătirea militară, poate da rigoarea necesară. Încă nu am terminat evaluarea. Am vrut ca evaluarea să fie continuată de secretarul de stat Oprea pentru a vedea toate aspectele”, a punctat Nelu Tătaru, potrivit digi24.ro