Lufthansa cumpără a 41% din ITA Airways și anulează un zbor spre New York

Lufthansa cumpără a 41% din ITA Airways și anulează un zbor spre New York

Compania germană Lufthansa a notificat Bruxelles-ul în legătură cu cumpărarea a 41% din ITA Airways, precum și renunțarea la un zbor direct spre New York.

Compania germană Lufthansa anunţa că a transmis Comisiei Europene notificarea privind achiziția unei cote minoritare, egală cu 41%, din ITA Airways, scrie La Stampa.

Tranzacția este în valoare de 325 de milioane de euro.

Privatizarea ITA, dificilă

Iar aşa cum se înţelege, notificarea este în curs de înregistrare la Bruxelles și va fi publicată în curând. Prin urmare, Berlinul a ieșit din impas și încearcă să accelereze operațiunea de privatizare a fostei companii italiene.

Potrivit zvonurilor, pentru a da undă verde uniunii dintre cele două companii, ITA a decis să sacrifice ruta Milano-New York.

Oficial decizia, în vigoare din 8 ianuarie, ar fi dictată de motive comerciale, dar ar putea fi și un pas necesar pentru ca Antitrustul European să nu impună reduceri mai dureroase.

Până în prezent, se pare că mai mult decât Bruxelles-ul, Air France ar fi fost cea care ar fi împiedicat uniunea dintre companiile ITA și Lufthansa.

Parisul se teme de concurență la zborurile transatlantice

Parisul cere Antitrustului European garanții nu atât pe traficul continental, cât pe rutele transoceanice mai profitabile: o presiune care ar fi făcut ca ITA să renunțe la cursa directă Milano - New York.

Potrivit francezilor, acordul dintre germani şi fostul transportator de pavilion italian ar conferi o poziție mai proeminentă grupului, care ar putea conta pe mai multe zboruri directe din diferite centre nevralgice ale Europei.

O ramificație de care Air France s-a temut întotdeauna, motiv pentru care a vizat în mod repetat mai întâi Alitalia și apoi ITA. Negocierile pentru ITA, însă, au eşuat în cadrul procedurii europene - închisă apoi - pentru ajutoarele de stat în timpul pandemiei de Covid.

Ce urmează pentru ITA Airways

„Există senzaţia că astăzi la Bruxelles, în închiderea tranzacţiei cu ITA, preocupările Air France cântăresc mai mult decât interesele Romei și cele ale Berlinului”, dezvăluie o sursă apropiată dosarului.

Iar alte surse apropiate dosarului dezvăluie că uimirea şi iritarea Frankfurtului sunt identice cu sentimentele premierului Giorgia Meloni, care duminică, de la G20 din New Delhi a declarat: „Este curios cum Comisia blochează soluția pentru problema ITA”.

Mai ales că privatizarea ITA a respectat toate dorințele Bruxelles-ului, începând cu Decretul guvernului Draghi, din ianuarie 2022.

Un alt impuls pentru finalizarea operaţiunii ar putea veni și din decizia Italiei de a sprijini comisarul pentru concurență, Margrethe Vestager, pentru conducerea BEI, Banca Europeană de Investiții.

(Articol de Giuliano Balestrieri; Traducerea Cătălina Păunel, RADOR RADIO ROMANIA)