România. Lucrările de pe Valea Oltului au ajuns deja la aproximativ 40% și ar putea fi gata înainte de termen. Compania a angajat mai mulți oameni pentru a termina lucrările mai rapid.
Valea Oltului s-ar putea deschide mai repede
„Până astăzi (ziua a 10-a) (n.r. - joi) a fost defrișată aproape 40% din suprafața de 10 ha de pădure din zona critică a viitoarei autostrăzi. Deși și a plouat și astăzi, constructorul a continuat lucrările pe tot parcursul zilei și a informat că la sfârșitul săptămânii acesteia va aduce alpiniști specializați pentru curățarea versantului”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Ce spune CNAIR
Reprezentanții CNAIR au anunțat că arborii defrișați sunt trimiși la Ocoalele Silvice din zonă, iar persoanele fizice care au suprafețe defrișate sunt despăgubite.
„Arborii defrișați sunt trimiși la Ocoalele Silvice din zonă, la Unitățile Administrativ Teritoriale (UAT) care dețin anumite suprafețe supuse defrișărilor, dar și unor persoane fizice (proprietari) care sunt despăgubite în natură pentru masa lemnoasă. Această distribuire a fost stabilită prin Hotărârea de Guvern pentru expropriere”, anunță CNAIR.
Mai mulți lucrători pe Valea Oltului
Compania turcă, câștigatoarea contractului pe acest segment de drum, a angajat mai mulți lucrători pentru a termina lucrările înainte de termen și pentru a se redeschide traficul din zonă.
„Pe zonele de risc unde au fost finalizate drumurile tehnologice de pe versant și pot ajunge pe partea carosabilă resturi vegetale sau arocamente, antreprenorul montează parapete din beton. În cazul în care va exista riscul unor căderi de pietre, mase de pământ sau material lemnos pe carosabil, traficul rutier se va închide, iar echipele antreprenorului vor interveni pentru pentru îndepărtarea acestora în cel mai scurt timp posibil”, anunță CNAIR.
Lucrările de defrișare de pe Valea Oltului fac parte din componenta de proiectare a Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti care ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni. Această autostradă va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.