Ce se întâmplă cu Autostrada peste Carpați. Când va fi gata primul tunel forat pe ruta Pitești-Sibiu

Ce se întâmplă cu Autostrada peste Carpați. Când va fi gata primul tunel forat pe ruta Pitești-Sibiu Sursă foto: Facebook/ProInfrastructura

Lucrările pentru autostrada A1 Sibiu – Pitești se desfășoară în prezent cu dificultate. Aceasta este prima autostradă care va străpunge muntele. Mai exact va avea primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș.

Lucrări greoaie pe Autostrada Sibiu-Pitești

Cele mai complexe lucrări pentru autostrada Sibiu – Pitești au loc la tunelurile gemene „Alina” și „Daniela”. Tot aici, susțin cei de la asociația Pro Infrastrctura, cei care se ocupă de lucrări întâmpină dificultăți. Aceștia au făcut o vizită pe șantier și au sesizat că terenul nisipos le va da bătăi de cap constructorilor de la PORR.

„A1 Curtea de Argeș-Tigveni, peisaje frumoase și speranțe pentru 2026. Mini-secțiunea de 9,861 km din A1 Sibiu-Pitești avansează bine și avem încă șanse să circulăm prin primul tunel forat de pe o autostradă românească în decembrie 2026.

Am filmat inclusiv în interiorul tunelului Curtea de Argeș, lung de 1,35 km. Progresul până acum este foarte bun: săpătura a ajuns puțin dincolo de prima galerie de legătură între cele două căi. Sunt trei astfel de treceri folosite în caz de urgență, două pietonale spre capete și între ele una mare în care încap și vehiculele.

Ne puteți urmări și pe Google News

Din păcate, așa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zonă cu mult nisip, unul din cele mai dificile tipuri de teren în care poți construi ceva, mai ales un tunel.

Și nici pe restul lotului lucrările nu sunt de lepădat: viaducte multe, lungi și adânci, consolidări serioase de făcut pe mulți versanți cu risc de alunecare. Un mic munte de muncă”, arată Pro Infrastructura.

autostrada sibiu pitesti

Sursă foto: Facebook/ProInfrastructura

Când se va circula prin prin primul tunel forat

În aceeași postare publicată pe rețelele de socializare, cei de la Pro Infrastructura estimează că lucrările ar putea fi gata la timp, în ciuda dificultăților:

„Contractul a fost semnat cu Porr în 15.11.2021, are ordin de începere emis în 01.03.2022 și prevede 16 luni de proiectare plus alte 44 de execuție.

Așadar, finalizare în martie 2027 însă stadiul fizic estimăm că a depășit 27-28% și termenul de inaugurare țintit de cei de la Porr, decembrie 2026, puțin înaintea celui contractual, este în continuare fezabil în ciuda lucrărilor grele.”, au mai precizat cei de la Pro Infrastructura.

Autostrada Sibiu – Pitești. Cum au evoluat lucrările pentru tunelurile „Daniela” și „Alina”

La finalul lunii martie, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, prezenta evoluția construcțiilor de pe Autostrada Sibiu – Pitești.

Acesta preciza atunci că acest segment face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră inclus în Programul Investițional 2021 - 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România. A fost elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și implică cele mai complexe lucrări, dat fiind caracterul montan al zonei în care se desfășoară construcția. De asemenea, este prima autostradă care traversează Carpații la nivel de autostradă.

  • au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire, din care 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, autostrada Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
  • au fost forați, armați și betonați 88% din totalul de 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
  • continuă lucrările de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
  • continuă lucrările de terasamente pe mai multe sectoare ale proiectului, inclusiv la nodul rutier Țigveni
  • se lucrează la relocarea DJ678 și DN73C
  • au fost realizate 6 din 16 fundații aferente podețelor
  • au fost finalizate şi puse în funcțiune cele două stații de betoane din organizările de șantier
  • au fost turnați 26.500 mc de beton necesar structurilor
  • continuă producția în șantier a grinzilor și predalelor prefabricate necesare structurilor
  • continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră