CNAIR, depășită de ritmul în care se construiesc autostrăzile. Proiectele vor fi preluate de o altă companie

CNAIR, depășită de ritmul în care se construiesc autostrăzile. Proiectele vor fi preluate de o altă companieDrumul expres Satu Mare - Oar. Sursa foto: CNAIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va prelua de la CNAIR toate proiectele mari de infrastructură, potrivit unui anunț făcut de Gabriel Budescu, șeful instituției.

CNIR se va ocupa de proiectele mari de infrastructură rutieră

Astfel, CNIR se va focusa doar pe proiectele rutiere de anvergură. O măsură de bun augur, în condițiile în care până în 2025, autoritățile trebuie să redea circulației aproximativ 360 de kilometri de autostradă.

Cele mai importante proiecte de infrastructură, pe care le are CNAIR în prezent sunt Autostrada Moldovei, drumul de mare viteză Sibiu-Pitești și Autostrada Cluj-Oradea. Toate vor fi preluate de CNIR. Potrivit graficului de execuție, până la finalul acestui an ar trebui să avem finalizați 320 de kilometri din aceste 3 autostrăzi.

Compania Națională de Inverstiții Rutiere va prelua partea de drumuri expres, autostrăzi, pasaje, variante ocolitoare și alte proiecte de infrastructură rutieră. CNAIR să va ocupa doar de partea de mentenanță și administrare.

autostrăzi, CNIR, CNAIR

Autostradă: Sursa foto: Arhiva EVZ

România a depășit borna de 1.000 de kilometri de autostradă

Gabriel Budescu, șeful CNIR a evidențiat faptul că CNAIR a depășit pragul de 1.000 de kilometri de autostradă construiți. Cu toate acestea, este necesar ca autoritățile să acorde mai multă atenție rețelei de drumuri naționale, care însumează peste 17.000 de kilometri.

„Odată cu dezvoltarea reţelei, am depăşit borna de 1.000 km de autostradă şi drumuri expre. Dar nu trebuie să uităm de drumurile naţionale, care au o lungime considerabilă. Peste 17.000 km. Este necesar o companie care să se aplece mai mult pe aceasta zonă de întreţinere. Întreţinere care costă“, a explicat Gabriel Budescu.

În contextul în care oficialii de la ministerul Transporturilor au declarat că CNAIR este depășită de ritmul cu care se construiesc drumurile de mare viteză în România, Gabriel Budescu susține că delegarea proiectelor mari către CNIR este o măsură de bun augur.

Lucrări cnair

Sursa foto: CNAIR

Proiectele derulate de CNAIR vor fi preluate de CNIR

Mai mult decât atât, Compania Națională de Investiții Rutiere va prelua șapte mari proiecte la care se adaugă și drumul București - Giurgiu. Proiectele care vor fi transferate de la CNAIR la CNIR:

  • Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț (secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin);
  • Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
  • Autostrada A13 Bacău – Brașov;
  • Autostrada A3 Ploiești – Brașov;
  • Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț;
  • Drumul Expres Focșani – Brăila;
  • Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.