Miercuri, 14 august, Gabriela Firea a anunțat oficial în cadrul unei conferințe de presă, proiectul „Oxigen”, ce presupune mai multe măsuri împotriva poluării și a supraaglomerării în zonele centrale. Mai precis, mașinile cu non-euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 – înmatriculate în București-Ilfov vor fi bune de plată, iar cele din afara Capitalei, respectiv zonei metropolitane, vor fi taxate la intrarea în Capitală, indiferent de cât de mult poluează.

Proiectul Gabrielei Firea, contestat de către președintele CNCD

Măsurile Gabrielei Firea sunt susținute de figuri de pe scena politică precum Călin Popescu-Tăriceanu, dar și contestate de alții, precum fostul candidat al Capitalei, actual candidat, Nicușor Dan. Pe lista contestatarilor se înscrie însă și președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Asztalos. În opinia ui Asztalos, vinieta pe care vrea să o introducă Firea, respectiv interdicția mașinilor sub Euro 3 în Capitală reprezintă măsuri discriminatorii care nu pot fi aplicate.

„Vinieta de acces în București, în condițiile prezentate de Primăria Capitalei, este discriminatorie, deci nelegală, pentru că nu se fundamentează pe criteriul taxării gradului de poluare a unui autovehicul sau pe interzicerea, taxarea accesului în zonele centrale poluate și aglomerate, ci pe criteriul județului în care a fost înmatriculat autovehiculul, criteriul nerelevant din punctul de vedere a scopului legitim urmărit: al micșorării poluării din Capitală”, este poziția președintelui CNCD, potrivit Hotnews.

Te-ar putea interesa și: