„Loverboy” merge la Cannes

„Loverboy” merge la Cannes

PREMIERĂ. Ultimul lungmetraj de Cătălin Mitulescu a fost selectat în secțiunea „Un Certain Regard”, iar „La Source des femmes” de Radu Mihăileanu, în competiție.

Lungmetrajul „Loverboy”, în regia lui Cătălin Mitulescu, va avea premiera mondială la Festivalul de la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard, au anunţat organizatorii. În competiţia oficială a intrat un și alt nume românesc, dar din partea Franţei: Radu Mihăileanu, cu „La Source des femmes”. În Atelierul festivalului de la Cannes se află și „Lupu”, de Bogdan Mustață.

„Metoda prin îndrăgostire”

„Luca este un tânăr de 20 de ani, care seduce femei pentru a le pasa unei reţele de prostituţie. Luca se îndrăgosteşte de una din potenţialele sale victime.  E vară pe malul Dunării, la Hârşova. Muzica bubuie din maşinile luxoase, fetele sunt bronzate şi Veli fuge de-acasă în patul lui Luca. Prima dragoste n-a fost niciodată mai periculoasă de atât”. Aşa sună sinopsisul lui „Loverboy”, al cărui scenariu îi are drept autori pe Cătălin Mitulescu, Bianca Oana şi Bogdan Mustaţă.

Alături de George Piştereanu şi Ada Condeescu, joacă Bogdan Dumitrache (poliţist), Clara Vodă (doamna Savu, deţinătoarea unei terase de lângă atelierul lui Luca), Ion Besoiu (bunicul lui Luca), Coca Bloos (femeia care are grijă de bunicul lui Luca), Remus Mărgineanu şi Alexandru Mititelu (Finu din „Eu când vreau să fluier, fluier”) şi mulţi alţi actori neprofesionişti, într-o distribuţie de peste 30 de personaje. Partituri importante au şi tinerii actori Adina Galupa şi Andrei Runcanu.

„Grevă a sexului” Radu Mihăileanu a dorit să cerceteze subiectul noului său film, „La Source des femmes”, timp de trei ani. Conform unui sinopsis preliminar, acest lungmetraj se axează pe o „grevă a sexului” pusă la cale de femeile musulmane dintr-un sat izolat pentru a-şi convinge bărbaţii să le aducă apă dintr-o fântână aflată departe de localitate.

Mihăileanu a studiat Coranul şi Islamul pentru a se documenta pentru acest lungmetraj vorbit exclusiv în arabă, dar a şi locuit într-un sat din Atlasul mare (Maroc), încercând să vadă lumea prin ochii localnicilor. Asta, crede cineastul, i-a câştigat dreptul de a face un film despre drepturile femeilor arabe.

„A fi evreu a însemnat întotdeauna pentru mine ceea ce a spus Elie Wiesel, că «trebuie să fiu în fiecare altă fiinţă umană. Acesta e destinul meu». Aşa că trebuie să îi înţeleg pe chinezi, pe palestinieni, pe vietnamezi, trebuie să fiu universal şi să încerc să îi înţeleg şi să fiu, în fiecare zi, înţelegător faţă de celălalt”, conchidea regizorul Radu Mihăileanu într-un interviu acordat lui Stephen Applebaum („The Jewish Chronicle”).

„Un personaj interiorizat și tăcut”

Potrivit celui mai recent sinopsis, filmul lui Bogdan Mustață se va concentra asupra destinului unui adolescent de 16 ani, Lupu, al cărui tată a murit pe când el era copil. Tânărul e copleşit de absenţa părintelui şi de responsabilităţile pe care trebuie să şi le asume: ocrotirea mamei – care are un nou iubit - şi a fratelui său mai mic, Darius, un adolescent care se ţine numai de prostii. Este totodată îndrăgostit de Clara, fata de 20 de ani care locuieşte împreună cu prietenul ei în acelaşi bloc ca şi Lupu. Este un personaj interiorizat şi tăcut, vorbeşte foarte puţin în scenariu. De obicei încearcă să îşi ascundă emoţiile. Uneori devin prea puternice pentru el, ca atunci când miroase părul unei colege sau încearcă să se uite pe sub fusta fetei pe care o iubeşte.

Când Lupu vede că Darius a ucis din greşeală o bătrână în scara blocului în care trăiesc, ia vina asupra sa şi ascunde cadavrul bătrânei în subsol. Decesul femeii face ca lui Lupu lumea să-i scape de sub control, devenind una în care imaginarul se contopeşte cu realitatea. Bătrâna îi apare în faţa ochilor în mod repetat, dar moare de fiecare dată, şi nu poate face nimic pentru a o salva.

Ne puteți urmări și pe Google News