Asociaţia Pro Infrastructura a prezentat mai multe imagini care au arătat care este situația lucrărilor de pe Autostrada A7 lot Ploiești-Buzău. Multe persoane au numit această parte „Valea plângerii” din cauza problemelor de pe șantier.
Asociația Pro Infrastructura a prezentat mai multe imagini realizate cu o dronă pe Autostrada A7 Ploiești-Buzău lot 2. Imaginile au fost surprinse între Spătaru și Mizil, iar șantierul din această zonă este „aproape încremenit între lanurile de rapiță și cereale”. Acest tronson a mai fost numit și „Valea Plângerii” din cauza problemelor de pe șantier.
Antreprenorii au susținut că proiectul s-a blocat în această zonă din mai multe motive, precum „gropile de împrumut cu materiale care nu pot fi folosite, siturile arheologice încă deschise şi bâlbele şi greşelile din proiectul tehnic livrat de Consitrans. Peste toate este presărată din belşug lentoarea proverbială a oficialilor CNAIR în a-şi asuma orice fel de răspundere tehnică ori birocratică”, se precizează în mesajul transmis de Asociația Pro Infrastructura.
Când ar trebui să fie finalizată Autostrada A7
„Cel mai mult ne îngrijorează bulgarii de la Trace. Ei au 19 kilometri, între Spătaru (capătul dinspre Buzău) şi până în apropiere de DJ102H, şi cu greu am văzut câţiva muncitori meşterind la nişte structuri. La terasamente: zero barat. Ceilalţi 9 km, de la organizarea lor de şantier şi până la nodul Mizil, sunt făcuţi de românii de la Coni. Cu chiu cu vai au reuşit să aştearnă ceva umpluturi şi mai mişcă un pic pe câteva structuri, dar progresul din ultimele două luni este aproape insesizabil, după ce în 2022 începuseră binişor”, au transmis reprezentanții asociției.
Contractul a fost semnat pe data de 07.06.2022 și ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în 11.08.2022. Lucrările ar urma să fie finalizate în luna aprilie a anului 2024, ceea ce însemnă un termne de execuție de 20 de luni. Reprezentanții asociției susțin că Autostrada A7 nu va fi deschisă circulației în primăvara anului 2024 și au cerut antreprenorilor și responsabililor CNAIR să rezolve toate problemele menționate pentru ca drumul de mare viteză să fie inaugurat la termenul stabilit.
„Per total, stadiul fizic pe cei 28,35 kilometri abia dacă atinge 15%. Le reamintim tuturor celor implicaţi că traficul este infernal pe DN2 şi DN1B, cele două drumuri ale crucilor care leagă Buzăul de Bucureşti, respectiv de Ploieşti”, se mai precizează în postarea Asociației Pro Infrastructura.