Autostrada de Centură București Sud. Lucrările pe lotul trei sunt în întârziere: „Mobilizare la mișto”

Autostrada de Centură București Sud. Lucrările pe lotul trei sunt în întârziere: „Mobilizare la mișto” sursa foto: Pro Infrastructura / facebook

După patru ani de lucrării, stadiul fizic al lotului de autostradă, din viitoarea A0, care reprezintă inelul de centură al municipiului București, a ajuns la un infim procent de 30 la sută.

Reprezentanții Asociației ”Pro Infrastructura” au inspectat lucrările făcute de grecii de la Aktor, pe lotul 3, al viitoarei Autostrăzi A0.

Lotul 3 are o lungime de 18 kilometri și este cuprins între localitățile Bâcu și Bragadiru, lucrările fiind foarte departe de momentul finalizării.

”La un an și jumătate de la emiterea ordinului de începere lucrări (25.10.2021), stadiul fizic pe cei 18 kilometri dintre Bâcu și Bragadiru abia dacă depășește 30% dar constructorul grec promite cu tupeu în stânga și în dreapta că atinge 50% la sfârșitul lui mai (2023). Deci dacă a făcut 30-35% în 17-18 luni, va face 15-20% în mai puțin de două! Sigur că da, într-un univers paralel este deja la 100%, însă în acesta are termen contractual aprilie 2024 și, dacă va menține mobilizarea la mișto de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cine îi ajută pe grecii de la Aktor

Cei de la Pro Infrastructura mai susțin că ”Hristos a Înviat, dar nu și Aktor, pe A0”.

De altfel, firma greacă ar fi încasat chiar și penalități de întârziere din cauza aprobării cu întârziere a autorizației de construire.

”Are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar i s-a aprobat PAC abia în 11.06.2021, iar autorizația de construire a venit în 01.07.2021. Poate n-ar strica să vedem noi penalități aplicate antreprenorului, fiind inadmisibil ca progresul fizic să fie 30-35% la aproximativ 18 luni de la startul lucrărilor, pe un contract semnat în 14.04.2019 care stipulează 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție, pe un banal traseu în câmpie de nici 18 km”, se mai arată în mesajul Pro Infrastructura.

Întârzierile sunt mai mari de nouă luni

Concluzia controlului în teren a specialiștilor în infrastructură rutieră este că întârzierea lucrărilor este mai mare de nouă luni de zile.

”Chiar dacă și statul are partea lui de vină pentru blocaje, în cazul de față întârzierea în teren de ~9 luni (din estimarea noastră) este generată exclusiv de indolența, incompetența și de bâlbele manageriale ale celor de la Aktor care nu se pot mobiliza corespunzător nici după 4 ani (!!!) de contract”, se mai arată în postarea de pe o rețea de socializare, făcută de cei de la Pro Infrastructura.