În urmă cu câteva luni, un avion și un elicopter s-au prăbușit în zona Cogealac din județul Constanța, iar opt persoane au murit. Logodnica unui tânăr decedat a anunțat că va fi mămică și că acesta ar putea fi un miracol de la Dumnezeu.
Şapte militari care se aflau la bordul elicopterul IAR 330-Puma, plecat în căutarea avionului MiG 21 LanceR care se prăbușise în zona Cogealac din judeţul Constanţa, au murit. Și pilotul aeronavei s-a stins din viață.
Printre cele opt victime s-a numărat și locotenentul Sorin Pătrașcu, originar din comuna argeșeană Lunca Corbului și copilot al elicopterului IAR 330 – Puma ce s-a prăbuşit în zona Cogealac din judeţul Constanţa. După moartea acestuia, logodnica lui a aflat că este însărcinată. Cu toate că locotenentul Sorin Pătrașcu nu va mai apuca să îl vadă, ea consideră că este un miracol de la Dumnezeu.
Adriana Pătrașcu, mama copilotului Sorin Pătrașcu, a anunțat că va fi bunică. „Voi avea o nepoțică în această toamnă. Este o veste minunată după toate necazurile prin care am trecut. Eu îl consider un dar de la Dumnezeu. Mai multe detalii nu vă pot oferi, deoarece nora mea nu dorește acest lucru, iar eu îi respect dorința”, a declarat Adriana Pătrașcu.
Locotenent Sorin Pătrașcu avea 27 de ani, era angajat la MApN din anul 2016 și avea 500 de ore de zbor la activ. El se ocupa de mai multe campanii umanitare pentru copiii cu boli grave.
Cum a murit tânărul copilot
Originar din comuna argeşeană Lunca Corbului, locotenentul Sorin Pătraşcu îşi dona în fiecare lună o parte din salariul său pentru copiii cu boli grave, având zeci de astfel de fapte caritabile în ultimii şase ani. „Era un tânăr cu un suflet extraordinar şi gata să ajute mereu pe toată lumea. Sunt foarte mulți copii pe care Sorin i-a ajutat din toată inima. Sorin avea un suflet minunat și era un exemplu pentru noi toți”, a precizat un consătean al locotenentului Sorin Pătraşcu.
Pe 23 martie, Ministerul Apărării Naționale a dat publicității primele concluzii ale accidentului aviatic din zona Cogealac. „Din informațiile obținute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că cel mai probabil evenimentul s-a produs din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare”, preciza MApN acum cinci luni într-un comunicat de presă, potrivit Adevărul.