„Loganul“ GPS-urilor, fabricat în România

„Loganul“ GPS-urilor, fabricat în România

Ieri a fost lansat Smailo, prima marcă autohtonă de sisteme de navigaţie GPS destinate automobilelor. Dispozitivul este disponibil în două variante de preţ, 700 sau 800 de lei, în funcţie de harta inclusă, Europa de Est, respectiv întreaga Europă.

Dispozitivul a fost creat în colaborare cu firma de consultanţă şi design Branzaş Design şi cu ajutorul programului BAS (Business Advisory Services), administrat de Banca Europeană de Dezvoltare şi finanţat în România de guvernul Austriei.

GPS-ul Smailo este disponibil în două opţiuni de preţ. Varianta ce conţine harta Europei de Est costă 700 de lei, iar cea care include harta întregii Europe - cu 43 de ţări - costă 800 de lei. În acelaşi timp, preţul mediu al unui GPS auto de import este de 270 de euro (aproape 1.000 de lei).

„Dispozitivul se adresează posesorilor de maşini din categoria medie. Loganul este o maşină bună, la un preţ acceptabil. Vrem ca Smailo să fie în lumea GPS-urilor ce este Loganul în cea a maşinilor şi ca toţi posesorii de Logan, şi nu numai, să aibă unul“, a declarat Bogdan Brânzaş, fondatorul Branzaş Design.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sistemul de navigaţie Smailo are un ecran sensibil la atingere (touchscreen) cu diagonala de 4,3 inci (circa 11 cm), fiind cel mai ieftin dispozitiv cu un asemenea ecran, şi are încorporate hărţi detaliate iGO, una dintre cele mai populare aplicaţii pentru navigaţie din Europa, ce pot fi actualizate de pe site-ul smailo.ro. GPSul Smailo este disponibil în reţeaua de distribuitori AROBS: UltraPro, eMAG, EURO-GSM, Neomax sau în magazinul on-line specializat gpsauto. ro. O piaţă în expansiune

Începând cu 2006, piaţa de sisteme GPS a crescut rapid în România. Anul trecut s-au vândut peste 40.000 de dispozitive GPS, în valoare totală de circa 10 milioane de euro, iar AROBS preconizează că piaţa se va dubla în acest an. În România, cel mai bine vândute GPS-uri auto sunt cele marca Mio.

Pe piaţa internaţională, cei mai importanţi jucători sunt TomTom şi Garmin, care împreună au o cotă de piaţă de circa 50%. Tot la nivel mondial, revista americană „Forbes“ estimează că GPS-ul va fi printre tehnologiile care vor înregistra cea mai mare creştere. În 2007 s-a înregistrat o creştere a numărului de unităţi vândute de aproape 500%.

AUTOHTON

Primele laptopuri

Anul trecut, compania românească Maguay, care produce computere personale şi servere atât pentru utilizatori individuali, cât şi pentru firme, a lansat oficial şi o gamă proprie de laptopuri, eXpertBook. Astfel, Maguay devenea a doua companie autohtonă după Altex - laptopuri marca Myria - care producea computere portabile „made in Romania“. Gama eXpertBook de la Maguay este compusă, în acest moment, din patru modele: 5NV - preţ 1.090 euro, 4G - 750 euro, 3NV - 990 euro şi 3G - 960 euro.

CINE CUMPĂRĂ Profilul clientului român de GPS

> provine din mediul urban

> este în general bărbat

> vârsta: 25-35 de ani

> studii superioare

> buget alocat acestui tip de achiziţie: 800-1.250 de lei

> venit mediu lunar pe familie: 2.500-3.500 de lei

> motivaţia cumpărării: instrument util pentru excursiile cu maşina în ţară şi în Europa (hărţi complete, care asigură rapiditatea orientării). Sursa: OneStop.ro