Livrările lunare Airbus scad. Ținta anuală, sub semnul întrebării

Airbus. Sursa foto: dreamstime.com

Airbus, unul dintre cei mai mari producători de aeronave din lume, se confruntă cu o scădere semnificativă a livrărilor lunare de avioane. Acest lucru pune presiune pe atingerea obiectivului anual de producție pentru 2024.

Airbus scade producția

În luna septembrie, compania a raportat o reducere a livrărilor de la 55 de avioane în aceeași perioadă a anului trecut, la doar 50 de unități în 2024.

Această scădere este atribuită problemelor continue din lanțul de aprovizionare și altor provocări legate de producție, care au afectat industria aviatică globală.

Obiectivul anual de livrare de aeronave al Airbus pare „dificil, dar nu imposibil”, au declarat joi analiștii, citați de CNBC.

Airbus și-a redus ținta anuală de livrări în luna iunie și ar putea să o reducă din nou în rezultatele sale din al treilea trimestru, au declarat analiștii

Producția Airbus, mult în urmă

Sursa: Airlines Travel

Livrările Airbus totalizează acum 497 de avioane de la începutul anului, din ținta sa de aproximativ 770 pentru întreaga perioadă 2024.

În iunie, compania și-a redus obiectivul anual de livrări de la aproape 800, amânând în același timp calendarul de creștere a producției celui mai bine vândut A320, un avion cu un singur culoar.

Compania a declarat la momentul respectiv că se confruntă cu „probleme specifice persistente ale lanțului de aprovizionare, în special în ceea ce privește motoarele, aerostructurile și echipamentele de cabină”.

Actualizarea lunară a indicat 441 de livrări de avioane cu un singur culoar și 56 de livrări de avioane cu fuselaj larg în anul de până acum, cu clienți de top care au inclus Delta și IndiGo din India.

Comenzi record

Airbus a înregistrat un număr record de 2 094 de comenzi nete în 2023, ridicându-și portofoliul de comenzi la 8 598.

Pentru luna septembrie, Airbus a primit încă 235 de comenzi, ajungând la un total anual de 648.

Cu toate acestea, provocările legate de producție și lipsa lanțului de aprovizionare în întreaga industrie aeronautică înseamnă că producătorii nu pot produce avioane atât de repede pe cât și-ar dori.

Airbus are un nou model numit A321XLR, care va fi cel mai lung avion cu culoar unic din lume, care urmează să fie lansat de clientul Iberia în următoarele luni, după numeroase întârzieri.