Schimbări mari în aviație. Companiile aeriene, nevoite să aplice măsuri stricte

Schimbări mari în aviație. Companiile aeriene, nevoite să aplice măsuri stricte Avion. Sursa foto: Arhiva EVZ

Schimbări mari în aviație. Cea mai bine vândută aeronavă de linie din lume, Boeing 737: primul model din 1967 arată aproximativ la fel cu cea mai recentă versiune, 737 Max. Cu toate acestea, producătorii și companiile aeriene vor fi nevoite să facă mai multe schimbări.

Schimbări mari în aviație

Aripile mai lungi și mai subțiri, motoarele cu reacție cu ventilatoare neacoperite și o abordare care integrează aripa în corpul avionului au fost luate în considerare.Industria aeronautică este presată să reducă emisiile de carbon ale aeronavelor, care sunt responsabile pentru 2,5% din emisiile globale (4% din efectele încălzirii).

avion

Avion. Sursa foto: Freepik

Încă nu s-au găsit prea multe soluții

Problema este că producătorii de aeronave n-au găsit mari soluții. Combustibilul „durabil” pentru aviație nu este produs la scară industrială, bateriile nu sunt încă suficient de dense pentru majoritatea zborurilor și nu s-a înregistrat nicio descoperire în tehnologia hidrogenului.„Vom ieși de pe pistă în ceea ce privește designul convențional”, a declarat Richard Aboulafia, director executiv la AeroDynamic Advisory, o firmă de consultanță. „Pentru a avea o șansă de a ține sub control consumul de combustibil, ideile radicale sunt deja calea de urmat”.

Ce idee are Boeing

În iulie, Boeing l-a numit pe Robert „Kelly” Ortberg în funcția de director general. El va trebui să gândească un nou avion. Aeronava „transonică” cu trei brațe, dezvoltată în parteneriat cu agenția spațială americană, Nasa, ar putea fi o soluție. Aceasta combină o aripă mai lungă și mult mai subțire capabilă de zbor transonic (chiar sub viteza sunetului).

Ne puteți urmări și pe Google News
Boeing

Boeing 737. Sursa foto: Boeing

Boeing a spus că testele inițiale au arătat o reducere cu 9% a consumului de combustibil. Compa se așteaptă să ajungă la o reducere de 30%, combinată cu alte tehnologii, și își propune să realizeze un zbor demonstrativ în 2028, cu un obiectiv de punere în funcțiune între 2030 și 2035.

Și alte companii fac eforturi. Sue Partridge, care conduce operațiunile de avioane comerciale ale Airbus în Marea Britanie, a declarat anul trecut că „fizica ne spune că aripa trebuie să fie mai lungă și mai subțire” pentru a oferi mai multă portanță și mai puțină rezistență.

Revista presei