Liviu Pop, BILANȚ la 6 luni de mandat: „Noua lege a manualului și stimularea învățământului dual”

Liviu Pop, BILANȚ la 6 luni de mandat: „Noua lege a manualului și stimularea învățământului dual”

Ministrul Educației, Liviu Pop, a prezentat pe contul de Facebook un raport de 22 de pagini cu bilanțul de activitate după șase luni de mandat. Printre realizările despre care amintește ministrul social-democrat se numără extinderea educaţiei antreprenoriale, dezvoltarea învăţământului dual, modificarea Legii educaţiei, învăţământ digitalizat şi extinderea programului „Masă caldă”. Postarea are și unele comentarii negative, un internaut susținând că Liviu Pop este „cel mai slab ministru al educatiei pe care l-a putut da Romania! Mr. Genunche”.

Fiecare pagină a raportului atinge câte un subiect, cum ar fi extinderea educaţiei antreprenoriale, stimularea învăţământului profesional dual, dezvoltarea sistemului de educaţie timpurie, modificarea Legii educaţiei privind reforma programelor şcolare IX-XII (planuri şi programe), promovarea profesioniştilor în managementul educaţional sau îmbunătăţirea instrumentelor de evaluare/examinare pentru elevi şi profesori.

Se mai vorbeşte despre învăţământ digitalizat, extinderea programului „Masa caldă în şcoală”, dar şi despre manuale şi auxiliarele didactice.

Conform raportului, pentru anul şcolar în curs, au fost realizate 106 clase de învăţământ dual, au fost alocate fonduri de la bugetul de stat pentru obiectivele de investiţii privind construcţia sau reabilitarea a 500 de creşe, grădiniţe, şcoli şi au fost recepţionate 70 obiective de investiţii: 24 unităţi de învăţământ cu clasele I-VIII, respectiv 46 grădiniţe.

Ne puteți urmări și pe Google News

Liviu Pop vorbeşte și despre asigurarea manualelor, încă din perioada iulie – august 2017, şi despre faptul că programele şcolare pentru clasa a V-a se aplică din septembrie.

„Manualele aferente claselor I-IV, respectiv VI-XII au fost asigurate din stocurile existente şi prin completarea din retipăriri (iulie-august 2017). Programele şcolare pentru clasa a V-a se aplică din septembrie 2017. Pentru clasa a V-a, s-a distribuit în şcoli Compendiul introductiv pentru gimnaziu, care a acoperit conţinuturile tuturor disciplinelor de studiu până la tipărirea şi distribuirea manualelor în şcoli. Ultimele contracte de furnizare pentru manualele de clasa a V-a au fost semnate în data de 18.10.2017”, notează raport.

Într-un alt capitol se vorbeşte despre „promovarea profesioniştilor în managementul educaţional”.

„În perioada iunie – august 2017, au fost organizate concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante de directori şi directori adjuncţi ai unităţilor de învăţământ preuniversitar. Au fost publicate un număr de 3.508 posturi vacante şi au fost înregistrate 3.442 de cereri de înscriere la concurs. Au promovat 1.972 de candidaţi şi au rămas neocupate 1.004 funcţii de director şi 532 funcţii de director adjunct. În scopul ocupării funcţiilor de director şi director adjunct rămase vacante, a fost reglementată numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, a cadrelor didactice înscrise în Registrul naţional al experţilor în management educaţional”, scrie în document.

Ministrul Educației mai amintește și de faptul că se pregătesc „aplicaţii informatice pentru depunerea şi gestionarea documentelor profesionale ale cadrelor didactice, pentru evaluarea lucrărilor la probele scrise şi comunicarea rezultatelor concursurilor şi examenelor atât pentru elevi, cât şi pentru profesori”.

Învăţământul digitalizat este luat și el în discuţie, cât şi conectarea tuturor uităţilor la internet.

Liviu Pop mai vorbește despre promovarea programului „Şcoală după Şcoală” şi despre reorganizarea acestuia. Totodată, el anunță că strategia privind modernizarea infrastructurii educaţionale a fost finalizată, în prezent aflându-se pe circuitul de avizare.

Se mai vorbeşte despre centralizarea investiţiilor pentru anii 2017 şi 2018, precum şi necesarul aferent, consolidarea bazei materiale, stabilirea de măsuri pentru studenţii proveniţi din grupuri dezavantajate, realizarea clasificării instituţiilor de învăţământ şi ierarhizarea programelor de studii, dar şi despre încurajarea internaţionalizării universităţilor româneşti.

Părerile față de raportul prezentat de Liviu Pop pe Facebook sunt împărțite. În timp ce unii îl felicită pentru realizările sale, alţii îl roagă să nu uite de promisiuni, îi cer să înfiinţeze şcolile de meserii, iar alţii vorbesc despre desele gafe făcute în cele şase luni de mandat şi despre faptuil că ”distruge şi ce a mai rămas bun din învăţământul românesc”. De exemplu, un internaut i-a transmis că este „cel mai slab ministru al Educației pe care l-a avut vreodată România! Mr. Genuche”, cu referire  la anunțul pe care acesta l-a făcut după ce a suferit o intervenție chirurgicală, spunând că „operația la genunche a decurs bine”.