Podurile și pasajele din Capitală, un real pericol. Doar două sunt sigure

Podurile și pasajele din Capitală, un real pericol. Doar două sunt sigureSursă Youtube

Administrația Străzilor București a demarat, în decembrie 2022, expertizarea podurilor și pasajelor din Capitală. Verificările specialiștilor au vizat 24 de poduri și pasaje. Iar rezultatele nu sunt tocmai bune. 

În urma expertizei, s-a constat că aproape toate podurile și pasajele din București sunt în stare tehnică IV „nesatisfăcătoare” pentru siguranța circulației, iar Pasajul Lujerului și Podul Băneasa sunt în faza critică.

Mai exact, 18 poduri și 4 pasaje rutiere din București, din cele 28 expertizate în perioada decembrie 2022 – mai 2023, au primit calificativul „nesatisfăcător”, stare tehnică IV și chiar V, de risc pentru siguranța circulației.

Lista neagră cu podurile din Bucureşti în stare tehnică „nesatisfăcătoare”

De asemenea, viceprimarul PNL al Capitalei, Stelian Bujduveanu anunța recent că siguranța rutieră este o prioritate: „Cu acest scop, prin Administrația Străzilor București, am demarat, în decembrie 2022, expertizarea podurilor și pasajelor din Capitală”, anunța acum câteva luni viceprimarul.

Cele 28 de poduri și pasaje rutiere și pietonale expertizate: Pasajul Victoria, Pasajul Jiului, Pasajul Fundeni, Pasajul Mărășești, Pasajul Muncii, Pasajul Bucur Obor, Pasajul Lujerului, Pasajul Pipera, Pasajul Băneasa, Pod Insula (Lacul Morii), Pod Ciurel, Pod Cotroceni, Pod Eroilor, Pod Operă, Pod Hașdeu, Pod Izvor, Pod Operetă, Pod Mărășești, Pod Timpuri Noi, Pod Vitan Bârzești, Pod Băneasa, Pod Bordei, Pod Floreasca, Pod Toboc, Pod Pantelimon, Pod Colentina, Pod Lacul Tei, Pod Lac IOR.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Sursa foto: Facebook

Potrivit g4media.ro, din lista construcțiilor de infrastructură rutieră evaluate de specialiști, doar un pod și un pasaj, din totalul celor 24, au primit calificativul „satisfăcător” circulației: Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010, și Pasajul Pipera, realizat în 2012.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Sursa foto: Facebook

La cel mai mare grad de uzură cu indicativul V, cel ridicat din punct de vedere al pericolului, se încadrează Pasajul Lujerului și Podul Băneasa. La Pasajul Lujerului, construit în 1987, ultimele reparații capitale au avut loc în 2012, în timp ce Podul Băneasa, construit în 1936, ”intervenții” au fost realizate în 2005. Potrivit profesorului universitar de la Facultatea de construcții, Ionuţ Radu Răcănel, dacă gradul V, starea critică, este confirmată de alți experți, atunci aici se impun lucrări, ”în regim de urgență”.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Sursa foto: Facebook

În stare tehnică IV „nesatisfăcător” sunt 20 de poduri și pasaje din București din totalul de 24 experizate în 2023. Printre acestea se află Podul Ciurel, pe care circulă tramvaiul 41, podurile de pe cursul râului Dâmbovița: Cotroceni, Eroilor, Operă, Izvor, Mărășești, Timpuri Noi, Vitan sau, peste lacuri, podurile Floreasca, Bordei sau râul Colentina.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Sursa foto: Facebook

Lista cu podurile expertizate de Primăria Generală a Capitalei

Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012 Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător