Schimbări majore în Educație. Inspectoratele Școlare se transformă în Direcții Județene

Schimbări majore în Educație. Inspectoratele Școlare se transformă în Direcții Județene Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

După evenimentele recente de la Școala Nicolae Titulescu din București, ministrul Educației a anunțat o serie de reforme semnificative în sistemul educațional, cu accentul pus pe reconfigurarea Inspectoratelor Școlare.

Ligia Deca a declarat că se prevede implementarea unui nou plan de reorganizare a Inspectoratelor Școlare începând cu anul 2025, acestea urmând să fie redenumite ca „Direcții Județene”.

Ligia Deca anunță reconfigurarea completă a Inspectoratelor Școlare

Potrivit declarațiilor ministrului Educației, conform prevederilor Legii învățământului preuniversitar, acest proces de reorganizare are ca obiectiv transformarea în Direcții Județene pentru învățământ preuniversitar, cu un rol consolidat în susținerea școlilor și concentrarea activităților de inspecție și evaluare într-o singură entitate la nivel județean, respectiv forul județean ARACIP.

„Această reorganizare se va realiza după un calendar reactualizat pentru că au fost o serie de modificări legislative în zona administrativă şi fiscal-bugetară care limitează tipul de instituţii publice.

Ne puteți urmări și pe Google News

De exemplu ar trebui reorganizate în aşa fel încât să nu existe instituţie publică cu mai puţin de 50 de angajaţi. Și atunci întreaga reflecţie pe arhitectura sistemului trebuie făcută luând în calcul toată legislaţia aplicabilă”, a declarat Ligia Deca.

Ligia Deca

Sursa foto: Arhiva EVZ

Structura anului școlar viitor va rămâne cea pe module

Ministrul Educației a menționat că există discuții la nivel guvernamental și că această reorganizare va fi implementată conform unui nou calendar, probabil fiind pusă în aplicare începând cu anul următor, 2025.

Totodată, Ligia Deca a afirmat că structura anului școlar viitor a fost aprobată și va continua să se bazeze pe modelul de până acum, cel pe module.

Nu a fost observată o legătură între structura anului şcolar şi rezultate. Mai mult, a fost realizată o evaluare a percepţiei profesorilor, elevilor, părinţilor cu privire la structura anului şcolar, studiu care a arătat că există o percepţie pozitivă a alternării de perioade de efort academic cu perioade mai scurte de vacanţă.

Aşadar. Structura anului şcolar viitor rămâne pe această structură de module”, a mai transmis Deca.

Ligia Deca spune că nu vor fi reintroduse tezele

Potrivit ministrului Educației, reintroducerea unei structuri a anului școlar bazată pe trimestre și a tezelor drept metode de evaluare în clasă nu este considerată oportună.

Ligia Deca

Sursa foto: Arhiva EVZ

„Nu am avut o discuţie cu privire la reintroducerea tezelor. Însă simulările în acest an au fost organizate mai devreme ca evaluări sumative tocmai în ideea de a putea utiliza rezultatele în recapitulări şi consolidări în vederea examenelor naţionale”, a concluzionat ministrul educației Ligia Deca, potrivit News.ro.