Ligia Deca exclude varianta trecerii școlilor în online pe fondul crizei energetice

Sursa foto: Razvan Valcaneantu \ EEC

Ministrul Educaţiei Ligia Deca a transmis, joi, că este exclusă varianta trecerii şcolilor în online pe fondul crizei energetice.

„Ministerul Educaţiei şi eu personal dorim ca şcolile să rămână deschise, indiferent de cursul pe care criza economică sau energetică îl va lua. Nu ne mai putem permite goluri sau pauze în procesul de învăţare”, a afirmat, joi, ministrul Educaţiei într-o conferinţă de presă.

Ligia Deca a precizat că există discuţii guvernamentale privind ajutorul acordat şcolilor şi autorităţilor locale, „în aşa fel încât să nu existe discuţii de trecere în online, când, de facto, copiii au nevoia să vină la şcoală”. „Prioritatea este să păstrăm toate şcolile deschise, indiferent ce se întâmplă pe piaţa energetică”, a adăugat Deca.

Deca a menţionat că unităţile de învăţământ au preţuri plafonate.

„Am purtat discuţii cu inspectorii generali pentru asigurarea condiţiilor normale de funcţionare. Nu există din analizele noastre motive de îngrijorare. Dacă sunt cazuri punctuale trebuie aduse la cunoştinţa noastră. Nicio şcoală nu trebuie să închidă pentru că nu îşi poate achita facturile la utilităţi”, a mai precizat ministrul.

Deca a prezentat priorităţile mandatului său

Ligia Deca, a prezentat priorităţile mandatului său, explicând că primul lucru pe care doreşte să-l finalizeze este pachetul de legi ale educaţiei. Deca a precizat că s-au primit peste 9.000 de amendamente care trebuie armonizate.

„A doua prioritate, ţintele şi jaloanele din PNRR. Un prim jalon a fost îndeplinit, ruta duală completă şi a noilor calificări rezultate, s-au adoptat diferite acte normative, există o OUG 128/2022 în vederea dezvoltării învăţământului dual. În PNRR vorbim despre 18 investiţii, în valoare de 3,6 miliarde de euro pentru dezvoltarea reţelei de şcoli verzi şi achizţionarea de microbuze verzi, reabilitare şi eficientizare energetică, construcţia a minim 50 de şcoli verzi, eficiente energetic şi cu o orientare curriculară sustenabilă”, a afirmat ministrul Educaţiei.

Ministrul Educației a menţionat că-şi doreşte predictibilitate, astfel încât elevii şi părinţii să ştie la ce să se aştepte.

„A treia prioritate, asigurarea predictibilităţii. Ştiu că elevii, părinţii şi profesorii aştepată răsunsuri clare la legile educaţiei şi să avem timp să ne pregătim de schimbările pe care specialiştii şi societatea le văd necesare. Păstrez măsurile care au intrat în vigoare anul acesta- sistemul modular şi analizăm această măsură la un an de la implementare. Men doreşte ca şcolile să rămână deschise. Nu ne mai putem permite goluri sau pauze în procesul de învăţare. Există discuţii privind sprijinuul acordat şcolilor pentru a nu exista discuţii de trecere în online când copiii au nevoie să vină la şcoală”, a adăugat ministrul.