În iunie, guvernul din Hong Kong a acordat un contract de 5 milioane de lire sterline firmei Consulum pentru o campanie de PR care să promoveze imaginea Executivului în presa britanică, scrie Breitbart Londra.

Marți, 7 iulie, The Guardian a anunțat că șeful campaniei de PR „Relaunch Hong Kong” („Relansați Hong Kong-ul”) va fi Ryan Coetzee, nimeni altul decât fostul director de strategie al campaniei anti-Brexit „Remain” în cadrul referendumului din 2016, care dorea să mențină Marea Britanie în interiorul Uniunii Europene.

Coetzee a fost anterior strategul formațiunii de centru-stânga sud-africane Alianța Democratică și apoi a lucrat ca director de strategie al Partidului Democrat-Liberal britanic, condus de Nick Clegg, până la alegerile generale din 2015.

Coetzee a părăsit acest post după un rezultat dezastruos obținut de democrat-liberali, care nu au reușit să își păstreze decât 8 din cele 57 de locuri deținute anterior în Camera Comunelor.

În urma eșecului campaniei „Remain” cu ocazia referendului pentru ieșirea din UE, în vara lui 2016, Ryan Coetzee s-a alăturat firmei Consulum, unde a lucrat pentru prințul moștenitor al Arabiei Saudite, Mohammad bin Salman, pentru a-i îmbunătăți acestuia imaginea pe plan internațional.

Campania care vizează refacerea reputației guvernului din Hong Kong, instalat în mod nedemocratic de regimul comunist de la Beijing, va pune accentul pe „refacerea Hong Kong-ului și pe reconstruirea încrederii îb Hong Kong ca un loc unde merită să investești, să faci afaceri, să muncești și să trăiești”, a arătat guvernul într-o declarație.

Executivul marionetă de la Hong Kong afirmă că nu a reușit să „mobilizeze comunitatea pentru a susține acțiunile forțelor de ordine și a condamna intimidarea, hărțuirea pe internet, vandalismul, infracțiunile și comportamentul violent al protestatarilor” în timpul manifestațiilor pro-democratice.

„Va fi esențial să răspundem acestor percepții pentru a spune eficient povestea reală a Hong Kong-ului unui public mondial țintit, pentru a susține revenirea economică a Hong Kong-ului”, a adăugat comunicatul.

Întrebat în legătură cu participarea lui Ryan Coetzee la campanie, un purtător de cuvânt al companiei de PR a declarat pentru The Guardian:

„Consulum este mândră de activitatea pe care o depunem pentru clienții noștri, dezvoltând programe care ajută țările și guvernele să-și amelioreze prestația, să-și consolideze capacitățile, să promoveze rezultatele economice și să gestioneze schimbarea. Operăm la vârful industriei noastre și cu normele de integritate cele mai înalte, care reprezintă baza pe care a fost întemeiată Consulum.”

Contractul de PR al firmei britanice survine pe fondul solicitării de către un grup de importanți parlamentari britanici ca șefa executivului de la Hong Kong, Carrie Lam, să fie adăugată pe lista celor 49 de persoane supuse sancțiunilor Magnitsky, dată publicității luni de către ministrul de Externe britanic, Dominic Raab.

Sancțiunile Magnitsky vizează persoane din cadrul unor guverne corupte, dar pe lista lui Raab nu apare nici un oficial guvermental chinez.

Într-o declarație, Dominic Raab nu a exclus ca Lam să fie adăugată și ea pe lista celor vizați de sancțiuni.

Tensiunile dintre Londra și Beijing au crescut în urma deciziei premierului Boris Johnson de a acorda posibilitatea dobândirii cetățeniei britanice pentru cei 3 milioane de locuitori ai Hong Kongului, precum și în urma presiunilor Londrei de a exclude compania de tehnologie chineză Huawei din rețeaua sa 5 G, în urma unor acuzații de spionaj și a unor probleme de securitate.

Luni, ambasadorul chinez la Londra, Liu Xiaoming, a amenințat fățiș că excluderea Huawei ar putea duce la declanșarea unui conflict comercial între China și Marea Britanie, afirmând că „toate companiile chineze stau cu ochii” pe această problemă.

„Dorim să fim prietenii voștri, dorim să fim partenerii voștri, dar dacă doriți să faceți din China o țară care să vă fie ostilă, atunci veți suporta consecințele”, a amenințat Liu.