Școlile din întreaga SUA adoptă o varietate de abordări cu privire la modul de a gestiona oportunitatea de predare prezentată de viitoarele alegeri prezidențiale. Dar există un lucru asupra căruia toate par să fie de acord: neutralitatea educatorului și a profesorului.
Profesorii de educație civică și de istorie trebuie să gestioneze predarea unei curse electorale istorice și tumultoase. În timp ce ghidează discuțiile la clasă în jurul confruntării dintre fostul președinte Trump și vicepreședintele Harris. Dascălii iau în considerare factori precum vârsta elevilor și modul de gestionare a sentimentelor personale în mediul hiper-politizat.
Lecțiile despre alegerile din 2024 deja se predau în SUA
„Credem că elevii nu ar trebui să cunoască punctele de vedere personale ale profesorilor lor. În schimb, ne concentrăm pe furnizarea de întrebări. Pe discuții și pe lecturi bine gândite, care îi ajută pe elevi să dezvolte o înțelegere cuprinzătoare și echilibrată a alegerilor”, a declarat Mike Martin, directorul liceului Buckeye Central din Ohio.
„Scopul nostru este de a promova un mediu în care elevii se pot angaja în mod critic cu perspective diverse. Fără a se simți influențați de convingerile personale ale educatorilor lor”, a adăugat Martin. Aceste alegeri au fost pline de evenimente fără precedent care vor face parte din planurile de lecții pentru anii următori. De la tentativa de asasinat a lui Trump până la retragerea președintelui Biden din cursă și preluarea mandatului de către vicepreședinte cu patru luni înainte de ziua alegerilor.
Profesorii sunt obligați să fie obiectivi
Trump, candidatul Partidului Republican pentru al treilea ciclu consecutiv, este, de asemenea, primul actual sau fost președinte condamnat pentru o infracțiune. Iar împușcarea sa de luna trecută a fost prima tentativă serioasă de asasinare a unui actual sau fost președinte în peste 40 de ani. Între timp, Harris, care urmează să accepte oficial nominalizarea partidului său săptămâna aceasta la Chicago, luptă pentru a deveni prima femeie președinte a Americii.
Oportunitățile de discuție în clasă sunt nelimitate. Dar și motivele de îngrijorare, mai ales că școlile au devenit un punct central în luptele politice din ultimii ani. „Cred că depinde cu adevărat de district, de stat, de locul în care vă aflați. Va fi mai controversat în unele zone decât în altele. Știu că există profesori care au fost instruiți de administrație să nu se ocupe de alegeri”, a declarat Jennifer Morgan, președintele Consiliului Național pentru Studii Sociale.
„Din fericire, eu nu predau într-un astfel de district. Dar cred că există mulți profesori care sunt foarte nervoși în legătură cu predarea acestui subiect. Doar din cauza problemelor pe care le-ar putea deschide, a discuțiilor și a lucrurilor de genul acesta.” În alte școli, cum ar fi cea a lui Martin din Ohio, profesorii trebuie să vorbească cu un oficial al școlii înainte de a aduce în discuție alegerile în clasă.
Neutru și relevant
„Acest lucru ne ajută să ne asigurăm că conținutul este relevant și tratat într-un mod. Care respectă diversitatea de opinii din cadrul comunității noastre școlare”, a declarat Martin. Adăugă apoi că mai multe clase din școala sa ar putea discuta despre viitoarele alegeri. Centrul de cercetare Pew a constatat anul trecut că 65% dintre oameni se simt epuizați și 55% se simt furioși atunci când se gândesc la politică.
Educatorii sunt nevoiți să se confrunte cu diverse politici noi. Inclusiv interdicția de a citi cărți, legislația împotriva predării „conceptelor de dezbinare”, diferite politici privind modul de abordare a elevilor transsexuali și chiar predarea Bibliei în sălile de clasă, scrie The Hill.