Lanțul de magazine H&M face concedieri masive. Angajații vor fi supuși unor teste de inteligență

Lanțul de magazine H&M face concedieri masive. Angajații vor fi supuși unor teste de inteligențăSursa: Photo 136940606 © Photomall | Dreamstime.com

H&M are în plan să concedieze 1.500 de angajați pe baza unor teste de inteligență. Acestea au rolul de a-l ajuta pe angajator să decidă pe cine să păstreze și pe cine nu.

H&M își va selecta angajații pe baza unor teste de inteligență. Însă, măsura nu este privită cu ochi buni de lucrători, după ce aceștia s-au plâns constant că trebuie să dea prea multe teste, în jur de 30, spune reprezentantul celui mai mare sindicat din Suedia, Unionen, Robin Olofsson.

H&M își alege angajații pe baza testelor de inteligență

Angajații trebuie să susțină teste bazate pe cunoștințe, dar și pe inteligență și personalitate. În decembrie, cunoscutul lanț de magazine anunța că 1.500 din cele 3.500 de locuri de muncă în domeniul comerțului electronic, al logisticii și al dezvoltării serviciilor digitale din Stockholm vor dispărea înainte de vară.

Testul de inteligență a fost introdus pentru a se putea decide mai ușor ce angajați să păstreze și pe care să-i concedieze. Compania a decis să reducă numărul angajaților din Business Tech și, prin urmare, a decis să le ceară angajaților săi să dea teste.

Încă nu este clar dacă firma specializată în modă intenționează să implementeze testele și în alte centre din întreaga lume, potrivit Mediafax.

Lanțul de magazine a înregistrat un profit mult mai mic decât în anii trecuți

Decizia de a face concedieri masive vine și din cauză că lanțul de magazine s-a aflat recent sub presiune financiară. Deși vânzările au crescut anul trecut, profiturile au fost cu aproximativ 453 de milioane de euro mai mici decât în 2021. De asemenea, retragerea de pe piața din Rusia și-a spus cuvântul.

Compania suedeză H&M a raportat o scădere a profitului net de 68% în anul fiscal 2022, din cauza creșterii prețurilor și pe fondul plecării din Rusia. Acțiunile H&M au scăzut cu 7%, pierzând aproape jumătate din valoare de la recentul vârf atins în aprilie 2021.

„Decizia noastră de a încheia activitatea din Rusia, care era o piață importantă și profitabilă, a avut un impact negativ semnificativ asupra rezultatelor noastre. Creșterile costurilor materiilor prime și ale costurilor de transport, combinate cu un dolar american puternic din punct de vedere istoric, au dus la creșteri ample ale costurilor pentru achizițiile de bunuri”, a declarat directorul general Helena Helmersson.