Deşi este de departe cel mai plăcut (confortabil, încăpător) model Mini – sau, mai degrabă, tocmai de aceea -, rotofeiul Countryman n-are nici pe departe şarmul devastator al unui hatch sau cabriolet. Nu-l are, dar îl poate substitui. Cu o salvă de artificii estetice şi tehnice acaparante.

Maşina pe care am testat-o zilele trecute (un Cooper S 4×4 de 184 CP) a fost cea mai elocventă dovadă. Neagră "din cap până-n picioare" – cu excepţia câtorva stickere albe şi a unor inserţii de carbon grijuliu plasate -, a smuls priviri admirative de dimineaţă până seara.

Onomatopeele admirative au venit de la cei care au fost luaţi la o plimbare. Şi care au putut să se joace cu sistemul Mini Connected (funcţional împreună cu o aplicaţie iPhone şi un terminal omonim amplasat în cotieră).

Multitudinea de funcţionalităţi este atât de generoasă încât ar plictisitor de enumerat. Giumbuşlucurile tehnologice sunt însă oricum numai insispide nu (mai ales încurajările, venite într- o engleză impecabilă, de a trece la acţiune!).

Preţul care trebuie plătit pentru "fardarea" unui Countryman are însă prea puţin haz. Câteva mii de euro adăugate la preţul de listă al versiunii (31.000 de euro cu TVA) duc acest Mini într-o zonă de achiziţie complet neprietenoasă.