La vânătoare de last minute. Cum te fereşti de ţepe

La vânătoare de last minute. Cum te fereşti de ţepe

Când cumpăraţi o vacanţă pe ultima sută de metri, asiguraţi-vă că preţul este mai mic decât în oferta iniţială şi verificaţi dacă sunt cuprinse cheltuieli precum masa şi taxele de aeroport.

Fie că vreţi să plecaţi în vacanţă cu copiii sau cu partenerul de viaţă, faptul că a trecut deja o săptămână din luna iulie şi încă nu aţi reuşit să vă organizaţi concediul nu trebuie să vă sperie. Asta deoarece puteţi găsi oferte pe ultima sută de metri cu mult mai avantajoase decât cele clasice, pe care le puteţi procura cu o lună-două înainte.

Marele dezavantaj este faptul că trebuie să staţi cu ochii pe site-urile specializate şi, când apare vacanţa dorită, să vă decideţi repede. În general, preţul scade pe măsură ce se apropie data plecării. Altfel spus, dacă vă decideţi astăzi să plecaţi mâine puteţi prinde reduceri spectaculoase.

De exemplu, miercuri, site-ul infotourism.ro promova o ofertă last minute pentru o săptămână de vacanţă într-un studio de 3 stele de pe insula grecească Thassos, fără mese şi transport, la un preţ de 49 de euro pentru cine era dispus să plece în ziua următoare. Preţul iniţial era de 150 de euro, adică de trei ori mai mare. Iar cu două zile înainte de excursia organizată astăzi de agenţia Help Travel pe Transalpina, mai rămăseseră zece locuri libere, iar preţul era redus cu 20%, până la 79 de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Un alt exemplu de last minute este o reducere de la 489 la 389 euro/persoană cu o zi înainte de plecare pentru un circuit de 12 zile cu autocarul în Ungaria, Austria, Franţa, Belgia, Germania şi Cehia. La acest preţ, agenţia Pan European Travel asigură transportul, 11 nopţi de cazare cu mic dejun la hoteluri de 2, 3 sau 4 stele, vizitele incluse în program şi ghidul însoţitor.

Când să eviţi ultima strigare

Evitaţi site-urile care promovează agresiv oferte last minute, însă observaţi că preţul pentru vacanţa care începe peste o săptămână este neschimbat faţă de cel anunţat încă la începutul sezonului.

Conceptul de last minute a apărut în anii '80 pentru vacanţele nevândute sau anulate, pe care hotelierii şi agenţiile preferă să le vândă la preţuri foarte mici decât să aibă locurile neocupate.

Chiar dacă preţurile de până la trei ori mai mici pot fi extrem de tentante, sunt situaţii în care nu este recomandat să vă bazaţi pe oferte de ultim moment.

În afară de cazul în care cumpăraţi oferta unei vacanţe cu avionul de la o agenţie de turism, nu amânaţi achiziţia biletului de avion, deoarece preţul creşte pe măsura apropierii datei plecării.

Nu vă bazaţi pe ofertele last minute nici când e vorba de luna de miere, pentru că riscaţi să nu găsiţi ce vă doriţi şi să rămâneţi doar cu dezamăgirea.

În plus, specialiştii nu recomandă ofertele de ultim moment nici pentru evenimente tradiţionale precum Carnavalul de la Veneţia sau cel de la Rio de Janeiro sau pentru campionatele de fotbal, precum şi nici pentru vacanţa de Crăciun. Aveţi şansa să prindeţi preţuri mai mici, dar cu riscul de a face rabat la calitatea serviciilor şi a locurilor de cazare. La ce să fii atent

  • O vacanţă pe ultima sută de metri este promovată cu cel mult două săptămâni înainte de data plecării
  • Comparaţi preţul ofertei last-minute cu cel din catalogul iniţial
  • Asiguraţi-vă că preţul cuprinde taxele de aeroport şi cele de staţiune sau hotel
  • Ce acoperă preţul mai mic: toate mesele sau doar micul dejun?
  • Alegeţi touroperatori de încredere
  • Dacă plătiţi vacanţa cu cardul pe internet, respectaţi măsurile de securitate
  • Când vreţi să plecaţi în ţări exotice, trebuie să vă rămână suficient timp pentru a obţine viza şi, eventual, pentru a face unele vaccinuri obligatorii