Liviu Ghinea a avut de ales în urmă cu un an între a-şi cumpăra un telefon de la o firmă renumită sau să dea banii pe un produs care avea legătură cu ţara noastră. A ales să-şi cumpere aşa numitul "blackberry românesc", al celor de la Visual Fan.

"Am dat vreo 500 de lei pe acel telefon la liber. Mai exact, am cumpărat AllView Q1G3T. Părea un telefon foarte bun", ne explică Liviu.

Chiar a doua zi, au început surprizele. "Pur şi simplu mi-a căzut o tastă de la telefon. L-am ţinut în buzunar, nu am făcut altceva cu el. Peste o săptămână o altă tastă a căzut. Am sunat la producător şi mi s-a spus să le trimit telefonul pentru a-mi lipi butoanele, dar contra cost. Mă costa 100 de lei toată această operaţiune, asta deşi aveam garanţie. Mi-au spus că nu au mai avut niciodată vreo astfel de reclamaţie şi că e vina mea", îşi aminteşte tânărul.

"Probabil au crezut că am smuls eu tastele cu dinţii"

Daniel Sebea a fost în aceeaşi situaţie. "Eu am achiziţionat tot un Allview Q1G3T. După două luni i s-au dezlipit tastele din cauza calităţii proaste a lipiciului şi cei de la firmă mi-au spus că reparaţia se face doar contra cost", spune acesta.

Răspuns primit de la producător a fost următorul. "Din poza ataşata acestui e-mail am observat faptul că telefonul prezintă tastele smulse. Vă recomandăm să expediaţi telefonul la sediul nostru, deoarece intervenţiile neautorizate duc la pierderea garanţiei. Costuri estimative: tastatura – 30,00 lei, manoperă – 35,70 lei, taxa de transport dus-întors – 40,00 lei. În total, suma de plată este 105,70 lei".

Probleme cu bateria, încărcătorul şi ecranul

Nu doar tastele le oferă dureri de cap proprietarilor acestor mobile. "Şi eu am cumpărat un telefon de la Visual Fan, iar după o lună am constatat că bateria ţinea doar o zi. Peste alte şase luni s-a stricat încărcătorul, iar la ecran au început să apară câteva chestii ce sigur nu erau de la semnal. Când am mers la firmă m-au anunţat că trebuie sa plătesc pentru tot", spune Călin Nedea.

Allview Q1 G3T este un telefon mobil cu două SIM-uri. În reţelele magazinelor de specialitate din ţară costul unui produs este de 519 lei.

Conform datelor de la Registrul Comerţului, societatea Visual Fan este administrată de Camelia Ştefania Cotuna. La Ministerul de Finanţe, firma braşoveană a raportat un profit de 198.000 de lei pe anul 2010.

POZIŢIE

"Telefoanele au garanţie extinsă de 36 de luni"

În replică la acuzaţiile aduse de clienţi, Visual Fan ne-a transmis că garanţia la propriile produse "se acordă în conformitate cu legile în vigoare la data cumpărării. Perioada de garanţie începe de la data achiziţionării şi este de 24 de luni pentru sistemele de navigare, respectiv 24 luni plus 12 luni garanţie extinsă pentru telefoane mobile".

Pentru a se acorda despăgubirea, certificatul de garanţie trebuie să fie însoţit de factura/bonul de cumpărare reprezentând dovada achiziţionării. Conform regulilor stabilite de cei de la firma Visual Fan, garanţia poate fi anulată în câteva situaţii.

În primul rând e vorba de "nerespectarea de către cumpărator a condiţiilor de manipulare, transport, păstrare, punere în funcţiune, exploatare şi întreţinere prevăzute în documentaţia ce însoţeşte produsul".

Apoi este vorba de deteriorări mecanice, termice, plastice care sunt cauzate de incendii, accidente de orice fel, vibraţii, intemperii sau de neglijenţa în utilizare.

Garanţia nu se acordă nici când operarea are loc în afara parametrilor aprobaţi.