Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Studiul nu a fost urmat până la capăt deși, pe baza lui, au fost începute, după anii '90, lucrările la Autostrada București – Cernavodă și a fost elaborat studiul pentru Autostrada București – Ploiești, din care s-au inspirat în mare măsură proiectanţii actualei autostrăzi București – Ploiești. De asemenea, IPTANA previziona, în 1969, și realizarea Autostrăzii Ardeal, actuala Autostradă Transilvania.

O țeapă pe nume Bechtel

Și, să nu uităm, de americanii de la Bechtel care trebuiau să construiască autostrada Transilvania. Adică 415 kilometri. 1,4 miliarde de euro, pentru doar 52 de kilometri, au încasat americanii. Ulterior, contractul a fost reziliat. Ne-au tras o țeapă monumentală. În acest context, de ce ne-am mai mira că n-avem autostrăzi.

Încă un miliard de euro pentru 208 kilometri construiți în trei ani

În ceea ce privește costul ultimilor 208 kilometri dați în folosință din 2017 până la finele lui 2019, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc – care a condus ministerul de două ori, în ultimii trei ani, și unul dintre cei mai slabi miniștri ai acestui portofoliu – ne-a declarat, fără să pronunțe o sumă concretă, că prețul per kilometru s-ar situa, în funcție de caracteristicile zonei, undeva cam la cinci milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Adică aproximativ un miliard de euro.

Iată ce ne-a declarat Răzvan Cuc, care nu a scăpat ocazia să-și justifice rateurile profesionale:

Ne puteți urmări și pe Google News