Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Ulterior, când lucrurile au devenit mai transparente, s-a aflat că statul a cheltuit 45,205 de miliarde de lei pentru construcția de autostrăzi, între 2004 și 2016, adică zece miliarde de euro la cursul din 2017. Dar s-au dat în folosință numai 633 de kilometri. Adică 15 milioane de euro pe kilometru, în condițiile în care prețul standard, mediu, e de cinci milioane. Am plătit de trei ori mai mult, pentru foarte puțin! Cu acești bani se puteau construi aproximativ 1.800 de km de autostradă, dacă se respectau costurile standard pe kilometru.

La finele lui 2019, avem 841 de kilometri, cu tot cu Autostrada București-Pitești, făcută de Ceaușescu și finalizată în 1973. În concluzie, în trei ani, am construit doar 208 kilometri, dar și aceștia, în marea lor majoritate începuți înainte de venireaPSD la guvernare. Practic doar vreo 94 kilometri nou-nouți au fost inaugurați întimpul guvernării PSD-ului lui Liviu Dragnea și ulterior al Vioricăi Dăncilă.

Ar fi trebuit să avem, în 2020, 3.200 de kilometri de autostradă

România ar fi trebuit să aibă în prezent circa 3.200 kilometri de autostradă, în loc de aproximativ 841 de kilometri, cât are în prezent. În perioada 1967 – 1969, Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA) a realizat primul studiu dedicat construirii în perspectivă a unei rețele de autostrăzi.

Ne puteți urmări și pe Google News