Îţi poţi recupera bagajele pierdute cu ajutorul telefonului inteligent. Vezi ce smartphone-uri pot utiliza aplicaţia
- Marian Păv ăla şc
- 11 iulie 2012, 12:29
Comisia Europeană a lansat o aplicaţie pentru smartphone care vizează transportul aerian şi feroviar şi care funcţionează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone şi iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry şi Microsoft Windows Phone 7
Pasagerii blocaţi în aeroporturi sau care îşi aşteptă bagajele pierdute pot să folosească de acum încolo o aplicaţie pentru smartphone (denumită The Your Passenger Rights application) pentru a-şi verifica drepturile imediat şi la faţa locului. Aplicaţia este disponibilă în 22 de limbi ale UE şi vizează deocamdată doar transportul aerian şi feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă şi la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum şi la transportul maritim. Siim Kallas, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: "Câţi dintre noi nu am stat într-un aeroport, simţindu-ne frustraţi în faţa cuiva care susţinea că nu avem niciun drept, deşi noi ştiam că avem! Cu ajutorul acestei aplicaţii, milioane de călători pot ajunge uşor la informaţiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situaţii neaşteptate." Aplicaţia e utila pentru orice tip de problemă în timpul vacanţei
Pentru fiecare problemă potenţială, aplicaţia explică drepturile pasagerilor. De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat şi pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 - 600 EUR. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, aţi putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de ştiut că societăţile de transport feroviar şi aerian sunt obligate să furnizeze informaţii transparente privind preţurile şi să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.
În cazul în care consideraţi că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicaţia vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactaţi pentru a depune o reclamaţie.
În timpul unei situaţii de urgenţă de mare amploare, aşa cum a fost cazul în timpul crizei cenuşii vulcanice din Islanda din 2010, aplicaţia poate, de asemenea, să afişeze informaţii şi sfaturi de călătorie puse la dispoziţie de Comisia Europeană.
Aplicaţia face parte din campania Comisiei intitulată "Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână".
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/k-2G_vxso9g" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>