Italia se aliază cu Polonia împotriva interzicerii mașinilor cu combustie, lege propusă de UE

Scandal mașini electrice în privința autonomiei. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Politicienii de dreapta din guvernul italian au votat „nu” la propunerea planului UE de interzicere a motoarelor cu combustie până în 2035. Acordul de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare, încheiat anul trecut ca parte a măsurilor prevăzute de legislația Fitfor55 a Comisiei Europene, va duce la încetarea vânzării de vehicule cu motoare cu combustie internă, alimentate cu benzină sau motorină.

Potrivit Comisiei Europene, această măsură reprezintă un răspuns la legea președintelui american Joe Biden, care prevede credite fiscale de până la 7.500 de dolari doar pentru vehiculele electrice asamblate în America de Nord și care conțin baterii fabricate în regiune.

Guvernul italian a anunțat că va respinge această legislație

Ministrul pentru întreprinderi și fabricații italiene, Adolfo Urso, a declarat: „Prin votul nostru negativ am trezit Europa. Sperăm că și alții vor înțelege că este timpul pentru rațiune, cu siguranță nu pentru resemnare. Schimbarea este posibilă”. „Poziția limpede și clară pe care am luat-o, alături de cea a altor țări, cum ar fi Polonia și Bulgaria, a determinat o reflecție suplimentară.” El a adăugat: „Trebuie să convingem instituțiile europene să acționeze cu mai mult pragmatism, conform unei viziuni mai conforme cu realitatea, la provocarea tranziției ecologice și industriale”.

Urso a susținut că este crucial „să nu trecem de la subordonarea energetică față de Rusia la o subordonare și mai gravă față de tehnologia chineză”.

Planurile au fost aprobate luna trecută de Parlamentul European cu o majoritate de 340 de voturi contra 279

Demersul are nevoie doar de o majoritate calificată pentru a supraviețui, dar Polonia a susținut deja poziția italiană, iar cu Bulgaria și Germania pe picior de plecare, dezbaterea asupra regulamentului rămâne deschisă la Bruxelles. Vorbind pentru Euractiv, deputatul Luca Squeri, responsabilul pentru energie din partea Forza Italia, a declarat „Nu trebuie să ne legăm de o singură tehnologie, trebuie să existe posibilitatea de a alege”.

„Carburanții electrici sunt, de asemenea, absolut utilizabili ca sursă inovatoare de mobilitate. Dacă propunerea Berlinului va fi acceptată, Italia va da și ea undă verde.” „Dacă reușim să avem o minoritate de blocaj, am putea face să prevaleze bunul simț și să învingem o ideologie care face rău Italiei și întregii Europe.” Comisia a început, de asemenea, procesul de revizuire a regulamentului privind emisiile de CO2 pentru autobuze și camioane.

Propunerea prevede emisii zero începând cu anul 2030 pentru autobuzele care circulă în oraș și o reducere cu 90% a emisiilor pentru flotele de alte vehicule grele, începând cu 2040.

Propunerea, prezentată luna trecută, potrivit căreia vehiculele comerciale grele înmatriculate vor trebui să reducă emisiile de CO2 progresiv, cu 45 la sută în 2030, cu 65 la sută până în 2030 și cu 90 la sută până în 2040. Până în 2025, Comisia va prezenta o metodologie pentru evaluarea și raportarea datelor privind emisiile de CO2 pe tot parcursul ciclului de viață al autoturismelor și camionetelor vândute pe piața europeană.

Până în decembrie 2026, executivul UE va monitoriza decalajul dintre valorile limită de emisii și datele reale privind consumul de combustibil și de energie, va prezenta un raport privind o metodologie de ajustare a emisiilor specifice de CO2 ale producătorilor și va propune măsuri de monitorizare adecvate. Producătorii responsabili cu volume mici de producție pe parcursul unui întreg an calendaristic - de la o mie la 10 mii de autoturisme noi sau de la 1.000 la 22.000 de furgonete noi - vor putea beneficia de o scutire până la sfârșitul anului 2035, în timp ce cei care se situează sub acest prag vor fi scutiți de restricții.

sursa: www.express.co.uk