Învăţământ ca în Evul Mediu: O şcoală din două NU ARE calculatoare!
- Dinu Boboc
- 11 iunie 2015, 10:33
Aproape 40% dintre școlile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă.
Şi asta deşi 90% dintre părinţi consideră necesară folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lecțiilor în cadrul orelor de studiu la școala frecventată de copiii lor, potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional”, solicitat de Epson și realizat în mediul online, în intervalul 3-8 iunie 2015.
Potrivit studiului, cel puțin 6 din 10 respondenți consideră că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educațional sunt creșterea atenției elevilor și învățarea mai rapidă, precum și dezvoltarea abilităților tehnice.
Avantajele folosirii echipamentelor electronice în procesul de învățare la școală:
- Creșterea atenției pe toată durata lecției (66,71%)
- Asimilarea mai rapidă a cunoștințelor (64,57%)
- Dezvoltarea abilităților tehnice (61,73%)
- Reducerea timpului de învățare (37,2%)
- Rezultate mai bune la învățătură (31,52%).
Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care aceștia sunt deja expuși la informație în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenți își expun copiii în timpul liber la cel puțin un dispozitiv electronic.
Tipuri de echipamente electronice folosite in procesul educațional:
- Calculator tip desktop (72,59%)
- Videoproiector (69,38%)
- Imprimantă (51,98%)
- Sistem audio (39,13%)
- Laptop (37,62%).
Tipuri de echipamente electronice la care sunt expuși copiii în cadrul familiei:
- Televizor (87,19%)
- Tabletă (71,53%)
- Calculator tip desktop (70,94%)
- Laptop (69,75%)
- Imprimantă (52,19%)
- Sistem audio (46,26%)
- DVD-player (38,55%)
- Videoproiector (5,46%).