Între presa tradițională și internet. Publicitatea pe net a crescut „Pe internet nu suntem vedete, suntem ca o familie. Cei de la televizor sunt mai inabordabili” | CLINICA

Între presa tradițională și internet. Publicitatea pe net a crescut „Pe internet nu suntem vedete, suntem ca o familie. Cei de la televizor sunt mai inabordabili” | CLINICA

Companiile încep să aloce bugete din ce în ce mai mari pentru campaniile de publicitate din online. Astfel, jurnalismul civic este din ce în ce mai puternic în zilele noastre, iar oamenii simpli sunt transformați în influenceri și modele pentru societatea actuală. Dacă nu te supui regulilor noi, se poate ca jocul să fie pierdut

 Conform unui studiu Media Fact Book, televiziunea atrage cele mai mari bugete de publicitate: 63% din piață a fost direcționată către posturile TV. Internetul a ajuns la 15% din piață, outdoorul la 9%. Printul și radioul au fiecare 6% din bugete. Un aspect interesant al acestui studiu este că singura piață care a crescut în ultimii ani este cea de publicitate online. Mai precis, în zece ani bugetul pentru publicitatea de pe internet a crescut de la 6 milioane de euro la 50 de milioane de euro. Radioul și printul atrag împreună 35 de milioane de euro anual din publicitate, diferență de doar un milion de euro, în favoarea radioului.

Pentru a sesiza câteva diferențe și direcția spre care se îndreaptă online- ul l-am întrebat pe Alexandru Tudor (TheLink), un youtuber român, de doar 18 ani, cu aproape 200.000 de abonați, care sunt avantajele și dezavantajele între canalele tradiționale de comunicare și cele moderne „Eu îmi modific conțintul în funcție de ceea ce îmi spun cei care mă urmăresc. E foarte importantă legătura strânsă cu publicul. Mă implic în tot ce își doresc sau îmi propun ei, iar dacă e cazul să-i ajut, sub orice formă, o fac. Îmi amintesc că uneori m-au rugat să donez pentru diverse cauze, am făcut-o cu mare drag, dar am apreciat că au avut încredere în mine, ca într-un prieten bun. Cei de la televizor și din presă sunt mult mai greu abordabili, ca diferență esențială.”. În prezent, activitatea lui din Youtube este completată de un server Minecraft pe care îl administrează de câțiva ani. Astfel, tânărul ajunge, în anumite luni, să câștige sume destul de mari. În prezent, cei mai urmăriți vloggeri Youtube, pot câștiga și 10.000 de euro dintr- o singură campanie de publicitate.

Și pentru că vă era dor, DIAGNOSTIC: TOTAL SĂNĂTOS. The Link are dreptate, cei de pe internet sunt mai sinceri, mai ușor abordabili, mai aproape și mult mai în contact cu cei care îi urmăresc.

Sunt Gabriel Fereșteanu și dau un diagnostic în fi ecare săptămână

Ne puteți urmări și pe Google News