Inteligența artificială ia cu asalt domeniul publicității și al jurnalismului. Axel Springer, cea mai mare companie care editează ziare în Germania, și Microsoft au anunțat un parteneriat extins în domeniul publicității, inteligenței artificiale și conținutului. Cooperarea are ca scop valorificarea inovațiilor de ultimă oră pentru a sprijini jurnalismul independent din întreaga lume.
Inteligența artificială ia cu asalt domeniul publicității și al jurnalismului
Compania germană Axel Springer, editorul tabloidului Bild, a anunțat luni că își va extinde colaborarea cu Microsoft în domeniul inteligenței artificiale, primind o compensație în schimbul furnizării de conținut, conform Reuters.
Conform unui comunicat de presă, parteneriatul implică faptul că „Axel Springer va lucra împreună cu Microsoft pentru a testa experiențe inovatoare de chat bazate pe inteligență artificială, unde utilizatorii vor putea fi informați și interacționa cu conținutul jurnalistic al Axel Springer”.
Furnizarea de conținut către produsele Microsoft va aduce companiei Axel Springer un comision, însă suma nu a fost dezvăluită.
Ce schimbări vor aduce pe piață cele două companii
De asemenea, colaborarea existentă va fi extinsă pentru proiecte de inteligență artificială, inclusiv asistentul Hey_AI, care utilizează serviciile cloud Azure OpenAI.
Acesta este al doilea parteneriat semnificativ al Axel Springer în domeniul inteligenței artificiale, după cel anunțat în decembrie cu OpenAI, creatorul californian al ChatGPT, pe care îl va plăti pentru a oferi rezumate ale articolelor grupului media ca răspuns la cererile utilizatorilor.
„În această nouă eră a inteligenței artificiale, parteneriatele sunt esențiale pentru a păstra și promova jurnalismul independent, asigurând în același timp un peisaj media înfloritor", a declarat Mathias Döpfner, CEO al Axel Springer. "Suntem optimiști cu privire la viitorul jurnalismului și la oportunitățile pe care le putem debloca prin acest parteneriat extins cu Microsoft."
„Această nouă generație de inteligență artificială transformă aproape fiecare aspect al muncii și al vieții, inclusiv modul în care oamenii caută și consumă conținut online", a declarat Satya Nadella, președinte și CEO al Microsoft. "Parteneriatul nostru extins cu Axel Springer reunește leadership-ul lor în domeniul publicațiilor digitale cu întreaga putere a Microsoft Cloud - inclusiv soluțiile noastre publicitare - pentru a construi experiențe inovatoare bazate pe inteligență artificială și pentru a crea noi oportunități pentru agenții de publicitate și utilizatori."
Microsoft și Axel Springer sunt parteneri de peste 15 ani, începând cu accesul la conținutul zilnic al cotidianului Die Welt, extinzându-se apoi la alte publicații precum Business Insider și Politico, iar acum și la site-ul online al cunoscutului ziar Bild.