Adică, au ajuns la destinație la 50 de minute după ce au plecat din Gara de Nord, nu la 15, așa cum se anunțase inițial. Astăzi a fost însă doar un test, autoritățile promit însă că în cel mai scurt timp și călătorii vor putea ajunge de la gară la aeroport și invers pe calea ferată.

Preşedintele Klaus Iohannis a participat, luni, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroport „Henri Coandă”. La deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport „Henri Coandă” a participat şi premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

De vineri, două automotoare Siemens Desiro – cunoscute ca „Săgeata Albastră”) – fac teste pe noua conexiune feroviară spre Aeroportul Henri Coandă Otopeni, care este aproape de finalizare.

„Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că și aici au trebuit să treacă 12 ani pentru realizarea acestui tronson. La momentul preluării guvernării de către Guvernul liberal, progresul era puțin peste 11% și iată că astăzi lucrarea este finalizată aproape în proporție de 100%.

Calea ferată a fost Cenușăreasa modurilor de transport în ultimii 20 de ani. A fost ocolită de investiții serioase și a fost tratată ca o formă de transport de rang secund.

Vom aloca fonduri europene, miliarde și miliarde de euro vor fi investiți pentru modernizarea infrastructurii de transport feroviar care va reprezenta o bază pentru dezvoltarea economică a României”, a declarat premierul Ludovic Orban.

”Noi dorim să dezvoltăm aeroportul internațional, dorim să îi dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poți să ajungi în aeroport în condiții foarte bune, în condiții predictibile și pentru asta legătura de la Gara de Nord până la aeroport este absolut esențială”, a adăugat și președintele Klaus Iohannis.

Ministrul Lucian Bode a afirmat săptămâna trecută că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi dată în folosinţă în decembrie, proiectul fiind unul de 398,1 milioane de lei.