Studiul a luat în calcul 1.589 de maşini second-hand la vânzare pe Internet în luna noiembrie 2019.

„Dintre cele 1.589 de maşini SH verificate, 259 de maşini (16,3%) aveau daţi înapoi între 399.617 km şi 5.067 km, 509 de maşini (32%) aveau daţi înapoi sub 5.000 km. Doar 821 de autoturisme (51,6%) aveau km reali”, se arată în comunicatul FORT.

„O soluție pentru stoparea acestei practici ar fi înăsprirea legii și interconectarea bazelor de date privind istoricul mașinilor din toate statele din UE”, a declarat președinte Federației Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu la RFI.

„Să facă o vizită la un service autorizat care să facă o verificare ”din bară în bară”, să îi facă un test pe calculatorul de bord, un test de vopsea pentru a vedea că părți de caroserie au fost revopsite – putem descoperi că mașina a fost implicată în accidente, poate soldate chiar cu daună totală – și verificarea elementelor care țin de direcți și frânare”., le recomandă Hagiu celor care vor să cumpere un automobil second hand.

„În cazul în care mașinu nu corespunde din punct de vedere tehnic, plata testării ar trebui acoperită de vânzător”., adaugă Hagiu.

 

Te-ar putea interesa și: