Industria asigurărilor riscă pierderi de 170 de miliarde de dolari, în următorii cinci ani. Clienții sunt tot mai nemulțumiți. Studiu
- Simona Suciu
- 25 august 2022, 19:10
Marea problemă a firmelor de asigurări este birocrația. Tot mai mulți clienți sunt nemulțumiți că soluționarea cererilor lor durează mult prea mult. Din această cauză industria asigurărilor riscă să piardă 170 de miliarde de dolari.
Industria asigurărilor riscă să piardă, în următorii cinci ani, până la 170 de miliarde de dolari. Tot mai mulți oameni sunt nemulțumiți de modul în care sunt soluționare cererile de despăgubire, potrivit unui studiu Acenture.
Multă birocrație
Studiul se bazează pe sondaje efectuate în 25 de țări. S-a constatat că 31% dintre clienții firmelor de asigurări nu au fost mulțumiți de modul în care au fost soluționate cererile lor. Cei mai mulți au fost deranjați de faptul că analizarea dosarelor lor a durat prea mult.
„Nemulţumirea legată de experienţa de soluţionare a cererilor de despăgubire este un motiv cheie care îi determină pe clienţi să schimbe asigurătorul. Aproape o treime (30%) dintre reclamanţii nemulţumiţi au declarat că au schimbat asigurătorul în ultimii doi ani, iar alţi 47% au declarat că intenţionează să facă acest lucru. În general, consumatorii care au declarat că nu sunt pe deplin mulţumiţi ar putea reprezenta până la 34 de miliarde de dolari în prime anuale, sau până la 170 de miliarde de dolari în următorii cinci ani“, arată studiul.
Tehnologia salvatoare
Întârzierile în soluționarea cererilor clienților sunt cauzate de cele mai multe ori de birocrație și lipsa de personal. Unele firme de asigurări vor să se modernizeze și să folosească în viitor tehnologiile pe bază de inteligenţă artificială. Acestea ar putea elimina o parte din bicrocație și ar reduce timpul de așteptare în ceea ce privește rezolvarea solicitărilor clienților.
„Întrucât în prezent asigurătorii se confruntă cu sisteme îmbătrânite şi procese ineficiente, cercetarea a constatat că până la 40% din timpul lor este petrecut în activităţi secundare şi administrative, o pierdere anuală de eficienţă cuprinsă între 17 şi 32 de miliarde de dolari. Mai mult de jumătate (60%) dintre asigurătorii chestionaţi consideră că ar putea fi aduse îmbunătăţiri ale tehnologiei folosite. Inteligenţa artificială nu mai este o tehnologie a viitorului, ci o capacitate pe care mulţi inovatori în domeniul asigurărilor o pun deja la treabă pentru a oferi experienţe mai bune clienţilor.
Cu toate acestea, adoptarea acestor tehnologii a fost lentă până în prezent, doar aproximativ o treime (35%) dintre directorii de despăgubiri declarând că organizaţiile lor sunt avansate în utilizarea acestor tehnologii“, a declarat Kenneth Saldanha, care conduce grupul Accenture pentru industria asigurărilor la nivel global, potrivit news.ro.