Incredibil. Secretul Mercedesului în care și-a găsit sfârșitul Prințesa Diana
- Mihnea Talau
- 9 august 2020, 11:00
Au trecut aproape 23 ani de la tragicul accident de la Paris în care Prințesa Diana și-a pierdut viața. Mașina în care călătorea, un Mercedes-Benz Clasa S, ascunde un secret teribil.
Pe 31 august 1997, limuzina în care se aflau Prințesa Diana și iubitul ei, Dodi Al-Fayed, a intrat în pasajul Pont de l’Alma din Paris. Mercedes-ul urmărit de paparazzi s-a ciocnit de cel de-al 13-lea stâlp din tunel. Niciunul dintre cei patru aflați la bord nu purta centura de siguranță.
Mașina s-a făcut zob în impact. Dar aceasta ascunde un secret teribil. În vara anului 2017, un jurnalist parizian, Pascal Rostain, a aflat originea automobilului închiriat, care i-a preluat pe Prințesa Diana și pe Dodi Al-Fayed, după o cină la hotelul Ritz. Un prieten al jurnalistului verificase mașina și o declarase o capcană a morții, la începutul anului 1997. O considera prea periculoasă pentru drumurile publice.
Rostain povestește că, în 1994, mașina fusese furată de la proprietarul de atunci, Eric Bousquet. Un evadat a fugit cu mașina din Paris și s-a răsturnat cu ea pe câmp. Limuzina a fost declarată daună totală de către compania de asigurări. În loc să fie dezmembrată, epava a ajuns într-un service. Acolo a fost reparată și vândută firmei care furniza mașini hotelului Ritz.
„Nu venim cu o teorie, o ipoteză, ci cu fapte reale, verificate”, spunea, în urmă cu doi ani, prezentatoarea documentarului difuzat de postul de televiziune M6, Orphelie Meunier, preluând informația din cartea jurnalistului Pascal Rostain, „Cine a ucis-o pe Lady Di?” Lucrarea a fost publicată la 20 de ani de la moartea prințesei, în ciuda eforturilor Casei Regale britanice de a împiedica apariția acesteia.
Ancheta demarată de autorități a demonstrat că șoferul Mercedes-ului, Henri Paul, este cel vinovat pentru accidentul în urma căruia „Prințesa inimilor” și-a pierdut viața. Acesta rula cu o viteză foarte mare, consumase alcool înainte de a urca la volan și urma un tratament anti-depresiv. Acul vitezometrului a rămas blocat la 200 km/h. Limita de viteză în pasajul subteran Pont de l’Alma este de 50 km/h, scrie promotor.ro.
Poliția britanică a solicitat livrarea epavei pentru a fi distrusă după finalizarea anchetei desfășurate de autoritățile franceze. A și primit mașina, dar, după propria anchetă, englezii au expediat mașina înapoi în Franța.
În 2017, jurnaliștii de la The Sun au aflat că limuzina distrusă în accidentul din 1997 se afla încă în curtea unei secții de poliție aflată la aproximativ 15 kilometri de Paris, închisă într-un container.