Cel mai mare și mai dificil proiect feroviar din România este pe cale să înceapă. Compania Aktor din Grecia a promis că distanța dintre Brașov-Sighișoara va fi parcursă în doar o oră și jumătate.
Compania Aktor din Grecia va săpa patru tuneluri care vor avea o lungime de 24 de kilometri și vor face legătura între Brașov-Sighișoara. Valoarea celor patru TBM-uri (tunnel boring machin) este de peste 70 de milioane de euro. Aproximativ 40 de milioane de euro au fost achitați din fondurile proprii ale companiei din Grecia. Este important de precizat că steagul României a fost pus deja pe cele patru utilaje care vor străpunge Carpații.
Cele patru TBM-uri poartă numele copiilor inginerilor care sunt implicați în cel mai mare și mai dificil proiect feroviar din România. Acestea se numesc Alexia, Melina, Evelina și Katerina. Primul TMB a ajuns deja în România, iar cel de-al doilea va fi livrat în luna mai. Ultimele două se află în fabrica din Grecia și au trecut testele tehnice. Ele vor ajunge în țara noastră în lunile iunie și iunie.
Românii vor face doar o oră și 30 de minute de la Brașov la Sighișoara
Compania din Grecia a anunțat că până la finalul acestui an va începe forarea propriu-zisă cu toate cele patru TMB-uri. Primul tunel va avea o lungime de șapte kilometri, iar cel de-al doilea de cinci kilometri. Acestea vor fi cele mai lungi tuneluri construite vreodată în România. Primul tunel va fi construit în aproximativ 18-19 luni. Proiectul va fi finalizat până în anul 2027.
În planul proiectului se mai precizează că distanța de 128 de kilometri dintre Brașov și Sighișoara va fi realizată în doar o oră și 30 minute cu trenul, călătorie care durează în prezent trei ore. Tronsoanele feroviare Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, respectiv Apața-Cața sunt modernizate în prezent de Asocierea RailWorks, formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98.
Contractul a fost semnat între CNCF CFR SA și asocierea Railworks în 2020, iar lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighițoara au constat 2,9 miliarde de lei. În ceea ce privește lotul 2, Asocierea Railworks a câștigat contractul la final de 2019, iar suma achitată a fost de 2,72 miliarde de lei, potrivit Mediaflux.ro.