Încă un pericol din spatele TikTok. Generația Z ocolește Google transformând aplicația chineză în sursă de informare

Încă un pericol din spatele TikTok. Generația Z ocolește Google transformând aplicația chineză în sursă de informare Sursa: Arhiva EVZ

Google pierde teren în „căutarea lucrurilor online”, deoarece cei din Generația Z şi-au găsit altă sursă. Mai exact, aproape 40% dintre membrii Generației Z, preferă TikTok ca sursă de informare, potrivit datelor interne ale Google.

TikTok are peste un miliard de utilizatori în întreaga lume și este deținut de ByteDance, o companie chineză de tehnologie. Puterea sa ca sursă de știri a ieșit în prim-plan în timpul invaziei pe scară largă a Rusiei în Ucraina.

Adrienne Sheares, consultant în rețelele sociale, a spus că generația Z a fost nemulțumită de calitatea căutărilor Google. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că motorul de căutare i-a forțat să se lupte cu reclamele, care deseori cuprind primele rezultate în căutările obișnuite. Sheares a spus că TikTok, în schimb, oferă mai multe căi prin care să descoperi rapid conținutul dorit.

De ce este mai bun motorul de căutare TikTok

Pagina „For You” a TikTok constă într-un flux cu videoclipuri de care algoritmul aplicației determină faptul că utilizatorul ar putea fi interesat. Ca atare, căutarea prin pagina „Pentru tine” înseamnă mai degrabă descoperirea de conținut, decât căutarea specifică.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mai exact, TikTok prezintă conținut pe baza unei varietăți de factori, inclusiv cât timp un utilizator zăbovește la un anumit tip de videoclip sau dacă îi place ori îl comentează. Sheares a spus că algoritmul este o mare parte din motivul pentru care utilizatorii din Generația Z par să le facă plăcere să caute conținut pe TikTok.

Sheares a mai spus că generația Z tinde să caute subiecte mai ușoare pe TikTok - lucruri precum rețete, sfaturi de modă și recomandări pentru cluburi. Între timp, ei lasă subiecte mai grele, precum cele legate de COVID sau informații despre alegeri, pentru Google.

„Pentru informații mai serioase, le place Google”, a spus Sheares. „Dacă văd ceva pe TikTok, vor folosi alte metode pentru a verifica, ceea ce, în general, pare să meargă la Google sau la o sursă de știri pentru a-i face backup”, a mai declarat Adrienne Sheares, consultant în rețelele sociale, care a format un grup de discuții cu Generaţia Z pentru a afla despre obiceiurile lor.

TikTok este sursa de știri cu cea mai rapidă

În topul preferințelor persoanelor tinere se află Instagram (29%), urmat de TikTok și YouTube – aflate la egalitate (28%). Facebook, o platformă asociată anterior consumului media, vine mult mai jos în topul adolescenților – pe poziția a cincea, după aplicațiile ITV și BBC One. Twitter se află în coada clasamentului, fiind folosită ca sursă de știri doar de 13% dintre adolescenți, scrie The Guardian.

În ciuda creșterii TikTok în Marea Britanie ca sursă de știri, pare să fie în urmă de SUA. Un sfert dintre adulții din SUA spun că folosesc întotdeauna TikTok pentru a primi știrile.

Aproape jumătate dintre adulții americani din Generația Millennials și Generația Z – sub 41 de ani, respectiv sub 25 de ani – indică același lucru, potrivit firmei de analiză Forrester Research.

Despre metodele de dezinformare folosite de aplicaţia chineză

Pentru Generația Z (persoanele născute între 1995 și 2010), aplicația chineză TikTok este locul la care trebuie să apelezi atunci când cauți răspunsuri. Unde să găsești cafenele drăguțe în oraș? Cum se scrie o scrisoare de intenție? În timp ce acestea ar putea fi întrebări pe care milenialii (cei născuți în anii 1980-1995) le-ar pune pe Google și le-ar găsi pe WikiHow sau Tripadvisor, s-a constatat că Generația Z caută sfaturi pe TikTok.

Au existat, de asemenea, avertismente că platforma a fost susceptibilă de dezinformare în timpul invaziei din Ucraina, cu exemple care includ clipuri trecute drept imagini reale și etichetări greșite a filmelor pentru a da impresia că Rusia se pregătește pentru un atac nuclear. Scopul unora de pe această platformă este de a transmite informații false la nivel internațional, informează abcnews.go.com.