Încă o categorie de bugetari vrea grevă. Angajații din Finanțe cer Guvernului salarizare „specială” și premii

Încă o categorie de bugetari vrea grevă. Angajații din Finanțe cer Guvernului salarizare „specială” și premii Sursa foto: dreamstime.com

Sindicaliştii din Ministerul Finanţelor şi instituţiile subordonate au anunțat că vor intra în grevă dacă cerințele lor nu vor fi respectate. Angajații cer o grilă de salarizare diferită și recompense salariale pentru toți cei care depun un efort suplimentar în Administrația Publică.

Sindicatul Naţional Finanţe Publice (SindFISC) este o organizație care reprezintă interesele profesionale ale angajaților din Ministerul de Finanțe și ai instituţiilor aflate în subordinea şi/sau coordonarea acestuia. Este vorba de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC), Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice (DGRFP), Autoritatea Vamală Română (AVR), Oficiul Naţional pentru Jocurile de Noroc.

Sindicatul a transmis că dacă în urma discuțiilor purtate pe data de 18 mai la Ministerul Finanțelor nu se va lua nicio măsură privind revendicările angajaților, angajații vor lua în calcul organizarea de acțiuni sindicale de protest. Calendarul încă nu a fost stabilit. SindFISC a trimis către conducerea Ministerului Finanțelor propuneri privind poziţionarea bugetarilor din acest sistem privind noua lege a salarizării.

Care sunt cerințele angajaților din Finanțe

Angajații cer să beneficieze de grilă de salarizare distinctă de restul bugetarilor/angajaţilor din administraţia publică. Bugetarii au propus să fie înființat un nou domeniu/ familie ocupațională denumit/ă Finanțe deoarece activitatea desfășurată de ei presupune o „complexitate a muncii sporită, o pregătire multidisciplinară și asumare de riscuri suplimentare”.

De asemenea, finanțiștii cer ca veniturile lor actuale să nu scadă. În plus, sindicatul a propus ca punctul de plecare în stabilirea salariului de bază al unui bugetar din sistemul de Finanțe să fie venitul maxim aflat în plată în prezent în cadrul întregului sistem instituţional al Ministerului Finanțelor pentru funcții similare. Sindicatul a transmis că actuala grilă de salarizare nu face decât ca personalul să fie demotivat și să se îndrepte către alte locuri de muncă. De asemenea, instituțiile cu greu mai reușesc să atragă angajați.

„În cadrul grilelor de salarizare, propunem diferenţiere salarială atât pe verticală (ordonatori de credite), cât şi pe orizontală (activităţi specifice), în funcţie de importanţa socială a muncii prestate, de complexitatea acesteia, riscurile suplimentare asumate, disponibilitatea suplimentară de a răspunde sarcinilor de serviciu în timpul programului normal de muncă, dar şi în afara acestuia, etc. în concordanţă cu atribuţiile prevăzute în fişa postului. Diferenţierea poate fi realizată prin salarii de baza diferite (ordonatori de credite) şi sporuri specifice diferite (activităţi specifice).”, se precizează în comunicatul SindFisc.

Bugetarii din Finanțe cer premii pentru munca lor

Sindicatul a cerut și recompense salariale pentru angajații care depun eforturi suplimentare, dar și pentru ca performanța în administrația publică să fie încurajată. SindFISC a cerut Ministerului de Finanațe să emită un act normativ prin care să fie creat un grup de lucru care să se ocupe de elaborarea proiectului Statutul Finanțistului și din care să facă parte doar specialiști din instituțiile subordate MF.

De asemenea, experții aleși se vor ocupa și de includerea reprezentanţilor organizaţiilor sindicale reprezentative în acest grup și de înaintarea documentului Guvernului sau Parlamentului spre legiferare. În caz contrar, sindicatul anunță că angajații vor organiza acțiuni de protest sau chiar vor intra în grevă generală.

„În viziunea SindFISC, documentul trebuie să cuprindă capitole distincte aferente activităţilor consfinţite de Codul de procedură fiscală, funcţii specifice, prevederi referitoare la drepturi, obligaţii, protecţie juridică, etc., pentru activitatea specifică desfăşurată, suplimentar celor general prevăzute de statutul funcţionarului public, prerogative ce pot conduce la întărirea autorităţii instituţionale a angajaţilor din Finanţe, cu efecte benefice atât la nivelul lucrătorilor, a managementului instituţional, dar şi asupra bugetului general consolidat al statului.”, se precizează în comunicat.

Ne puteți urmări și pe Google News