În Germania, grevele de avertisment paralizează țara 

În Germania, grevele de avertisment paralizează țara  Germania.Sursa: Dreamstime.com

Articol de Pascale Hugues - După greva din 27 martie, circulația trenurilor și avioanelor este foarte perturbată în Germania în acest weekend. Sindicatele cer majorări salariale.

Armistițiul de Paște s-a încheiat, partenerii sociali se pregătesc să revină la masa negocierilor. Pentru a înclina balanța în favoarea lor, sindicatele și-au arătat mușchii și au organizat noi greve de avertisment. "Niciun tren nu va circula în această republică", a anunțat sindicatul feroviar EVG, lansându-și sloganul de grevă pentru vineri, 21 aprilie: de la 3:00 la 11:00, traficul feroviar a fost paralizat în toată Germania. Au fost afectate și autobuzele.

Potrivit EVG, 25.500 de angajați au plecat în toată Germania. Dacă circulația trenurilor de navetă și a trenurilor regionale s-a reluat normal la sfârșitul dimineții, cea a trenurilor de mare distanță a rămas întreruptă toată ziua, timp ca sistemul să repornească. Se preconiza că tulburările vor continua până seara.

A doua grevă de o zi de la începutul negocierilor

EVG a vrut să lovească puternic alegând o zi de vineri, o zi încărcată în ajunul weekend-ului. Un handicap pentru navetiștii care au avut dificultăți în a ajunge la serviciu vineri dimineață. Totuşi, datorită pandemiei, mulți angajați sunt acum obișnuiți să stea acasă pentru a lucra de acolo. Haosul a fost astfel evitat.

Ne puteți urmări și pe Google News

În paralel cu greva feroviară, personalul de securitate al aeroportului a înregistrat opriri de lucru la apelul sindicatului funcției publice Ver.di. Aeroporturile din Hamburg, Köln/Bonn și Düsseldorf au fost închise toată ziua de vineri. În Hamburg au fost anulate 156 de plecări și 47 de sosiri. La Stuttgart, toate zborurile au fost anulate, iar pasagerii frustrați au rămas la sol. Dacă greva s-a încheiat pe șine, ea continuă în aer: sâmbtă, Stuttgart și Baden-Baden/Karlsruhe urmau să procedeze la fel. Ver.di cere bonusuri mai mari pentru munca de noapte, weekenduri și sărbători legale, precum și o majorare a plăţii orelor suplimentare.

Este a doua oară de la începutul negocierilor salariale când se organizează o grevă de o zi. Prima a paralizat Germania pe 27 martie. EVG și Ver.di și-au unit forțele pentru a face să tremure conducerea Deutsche Bahn, a SNCF germană și a aeroporturilor. Negocierile salariale pentru ramura transport au început la sfârșitul lunii februarie. EVG negociază în numele a 230.000 de angajați, dintre care 180.000 lucrează pentru Deutsche Bahn.

Dar discuțiile cu grupurile în cauză au stagnat de la început. Prima întâlnire a fost întreruptă după doar două ore. EVG cere ca Deutsche Bahn să pună în sfârșit pe masă propuneri adecvate care să servească drept bază pentru negocieri. Cel puțin: o creștere salarială de minim 650 de euro pe lună, sau 12%, și asta pe o perioadă de douăsprezece luni. "Ne dorim o durată scurtă, a explicat purtătorul de cuvânt adjunct al EVG, dna Cosima Ingenschay, în cadrul unei întâlniri, pentru că ne aflăm într-o perioadă instabilă. Pretențiile noastre sunt mari pentru că avem nevoie de ele, altfel angajații noștri vor pleca la muncă în altă parte, transportul va fi perturbat și nu vom putea realiza tranziția în domeniul transporturilor pentru protejarea climei. Ea consideră absolut insufiecientă proipunerea comisiei de mediere: o creştere de 5% a salariilor pentru o perioadă de 27 de luni, potrivit lepoint.fr

Următoarele negocieri între EVG și Deutsche Bahn vor avea loc marțea viitoare în orășelul Fulda. Dar EVG refuză categoric propunerile mediatorilor ca bază de negociere. "Trebuie să creștem presiunea asupra angajatorilor care cred că pot ignora cerințele angajaților lor și care conduc negocieri cu maniere de mari seniori. Acest lucru este inacceptabil", răspund reprezentanții EVG. Replica șefului de personal de la Deutsche Bahn: "EVG și-a pierdut complet simțul măsurii și mizează pe tărăboi". Tonul este dat și promite negocieri strânse. A trecut ceva timp de când Germania s-a confruntat cu o mișcare socială atât de dură.

 

(Traducerea Rador)