Este oficial! Edilii s-au declarat înfrânţi din nou de zăpadă, mai ales de troienele formate pe străduţele laterale. Aşa că încălzirea vremii rămâne singura soluţie pentru topirea naturală a nămeţilor. "Majoritatea utilajelor de deszăpezire sunt, de fapt, autogunoiere care au ataşat plug în faţă. Nu avem utilaje suficiente pentru trotuare, iar căratul zăpezii la ieşirea din oraş este muncă de Sisif, nu se mai practică în ţările occidentale", au explicat reprezentanţii Primăriei Sectorului 6.

"Cărăm zăpada zeci de kilometri"

Şi primarul sectorului 2 al Capitalei, Neculai Onţanu, admite că este nevoie de utilaje performante, ca de exemplu maşină de topit zăpada: "Pe viitor va trebui să se ia în calcul ca aceste utilaje să existe pe străzi. Cărăm zăpada zeci de kilometri în prezent, costă mult".

Edilul de la 6, Cristian Poteraş, a decis deja: face licitaţie internaţională şi va trece în caietul de sarcini maşini de topit zăpada şi utilaje de ultimă ge­neraţie pentru trotuare şi străzi.

Maşina de topit zăpada funcţionează foarte simplu şi nu ocupă mult loc. Este mobilă şi poate topi între 150 şi 280 de tone de nămeţi într-o oră, în funcţie de modelul utilajului. Practic, zăpada este încărcată în maşina de topit cu ajutorul unor excavatoare, iar în câteva zeci de secunde aceasta se stransformă în apă. Potrivit specialiştilor, utilajul trebuie aşezat lângă o gură de canal, pentru a se putea scurge apa.
Citiți și:

  • Bucureștiul, o mare baltă după topirea zăpezii. Cum se pregătește Oprescu pentru inundații