Hibridul. O abordare tipică BMW

Hibridul. O abordare tipică BMW

PRIMUL TEST. ActiveHybrid 5 poate fi, pe rând, un docil protector al mediului sau un aprins susţinător al plăcerilor vinovate trăite la volan. În funcție de prioritățile sau doar de dispoziția de moment a celui de la volan.

Cifrele vorbesc. Sau ar trebui să vorbească. Am în față o berlină de aproape cinci metri lungime şi două tone greutate, "înarmată" cu 340 de cai-putere, care este capabilă să sprinteze de la zero la 100 km/h în mai puţin de şase secunde, dar şi să consume doar ceva mai mult de şase litri de benzină "la sută". Ceva nu se leagă? Pentru a înţelege cu adevărat de ce este capabil noul BMW ActiveHybrid 5, model pe care am fost invitat să-l testez, în premieră, pe drumurile impecabile din Portugalia, ar trebui, nu-i așa?, să las chiar maşina "să vorbească".

Să mă așez la volan şi să plec de pe loc într-o linişte deplină, doar cu sprijinul motorului electric. Interesant, BMW se ia tot mai în serios când vine vorba de soluții ”deștepte”, croite să contribuie, în felul lor, la salvarea planetei!

Încălzirea globală e aici! De ce să ne mai agităm?

O informație afișată pe bord îmi atrage în mod special atenția. 15 grade. Pe plus. Atât de primăvăratică e vremea langă Lisabona. Cu numai câteva ore în urmă, decolasem de la minus 20, în București, o temperatură ”la modă” în aceste săptămâni, acasă și în cea mai mare parte a Europei. E limpede, încălzirea globală e aici.

Drumurile care merg spre Sintra sunt atât de imaculate, atât de întortocheate, dealurile blânde îmbrăcate într-o vegetație atât de luxuriantă încât dorința de a testa ”cum se cuvine” un hibrid se risipește poate prea repede. 

”Șesarul” uitat în peisaj

Oamenii serioși și deștepți de la BMW ne-au explicat că mașina lor posedă tehnologia cea mai avansată în domeniu, la acest moment.

Că se poate mișca fără să consume un strop de benzină. O vreme. Că își poate opri singură motorul cu ardere internă, la viteze de croazieră, tot pentru a mai oferi o gură de oxigen în plus ființelor bipede nerecunoscătore și dezinteresate care mișună pe Pământ. 

Păcat că au ”uitat” un ”șesar” clasic BMW în peisaj!

E minunat să iei parte la un proiect atât de important precum protejarea/salvarea planetei. Tocmai de aceea am găsit puțin nelalocul ei decizia organizatorilor de a ne lăsa ”unealta” cu care trebuia să ne aducem modesta contribuție numai câteva ore.

Ziua în care puteam salva planeta. Dacă nu eram prea ocupat să mă distrez Explicabil sau nu, conștient sau nu, am abandonat destul de repede nobila cauză. Butonul care a făcut trecerea de la modul de lucru Eco Pro la cel Sport+ s-a aflat și el prea la îndemână. 

Am strivit pedala de acceleraţie și m-am lăsat afundat în spătar. Cu o plăcere vinovată. ”Cinciarul” hibrid s-a năpustit asupra drumului, într-o simfonie apocaliptică oferită de musculosul ” benzinar șase în linie” care lucra de zor sub capotă.

Padelele din spatele volanului au ”păcănit” vesele apoi tot restul drumului. Mașina s-a făcut una cu asfaltul, alunecând pe niște șine invizibile, cu o naturalețe familiară, electrizantă.

Cum era de așteptat, consumul ”a sărit” iute de la un 8 ”la sută” corect, la un 13,5 - totuși mai mult decât lăudabil, având în vedere abordarea total neortodoxă. Ideea fundamentală se desprinde natural: în funcţie de felul în care e tratat, BMW ActiveHybrid 5 poate fi, pe rând, un solemn protector al mediului, în spiritul vremurilor, sau un pătimaş instigator al ludicului, mulându-se pe tradiţia mărcii.

Amuzant este că BMW pare să-și fi asumat un risc atunci când a pus la punct un hibrid atât de reușit (și nu este prima dată). Acela ca oricine nu are suficientă stăpânire de sine sau răbdare să nu aibă ocazia de a descoperi cât de corectă cu mediul poate fi o berlină germană de mare forță.

Oricum, preţul prohibitiv şi existenţa unui motor pe benzină vor oferi scuze ideale tuturor celor care vor miza în continuare pe diesel. INFORMAŢII ESENŢIALE BMW ActiveHybrid 5

  • Dimensiuni: 4,89/1,86/1,46 m
  • Sistem hibrid: motor benzină (3.0 TwinTurbo, L6) + motor electric (340 CP, 450 Nm, 149 g/km)
  • Transmisie: 2x4 (spate), 8+1 A
  • Performanţe: 5,9 (0-100km/h), 250 km/h (vit. max.)
  • Consum mediu: 6,4 l/100 km
  • Preţ: 66.898 de euro cu TVA
  • Alternative: Lexus GS450h (60.800-74.500 de euro), Infiniti M35h (59.500-65.750 de euro)

CITIȚI ȘI:

  • Noul BMW 116d consumă sub 4 litri ”la sută”
  • Performanţă pură: motorul BMW tri-turbo
  • BMW a fost jupânul clasei premium şi în 2011

Ne puteți urmări și pe Google News