Potrivit premierului Orban, prin acest obiectiv se poate realize creșterea calității serviciilor care sunt furnizate către cetăţeni, către companii, către organizaţii neguvernamentale, precum şi simplificarea relaţiilor care există între administraţia centrală şi cea locală.

„Digitalizarea reprezintă un obiectiv fundamental pentru Guvernul pe care îl conduc. Am făcut paşi foarte rapizi în perioada epidemiei, aproape toate serviciile şi produsele care au fost livrate în perioada epidemiei, de la certificatul pentru situaţii de urgenţă, până la acordarea şomajului tehnic sau a indemnizaţiilor de sprijin, programul IMM Invest, de asemenea, programul de informare a cetăţenilor derulat prin mass-media, toate s-au derulat online prin aplicaţii care au presupus transmiterea solicitărilor prin intermediul internetului, fără deplasare fizică şi care au accelerat procedurile. Obiectivul nostru este foarte clar, să creştem calitatea serviciilor care sunt furnizate către cetăţeni, către companii, către organizaţii neguvernamentale”, a declarat Orban, joi, la Palatul Victoria.

Afirmația a fost făcută la evenimentul de semnare, în format digital, a contractului de finanţare pentru Sistemul integrat al deşeurilor în judeţul Galaţi. La eveniment au mai participat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, şi senatorul PNL de Galaţi, George Stângă

De asemenea, premierul Ludovic Orban a ținut să scoată în evidență, că Executivul urmăreşte să simplifice toate relaţiile care există între administraţia centrală şi cea locală.
„Să fluidizăm toate procedurile legate de acordarea diferitelor categorii de drepturi şi de servicii, care sunt furnizate către cetăţean sau către persoanele juridice”, a spus Orban.

Reamintim că în luna martie a acestui an a intrat în vigoare o ordonanță de urgență care prevede: „măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică atât pentru comunicarea în format digital între autoritățile și instituțiile statului, cât și între acestea și persoanele fizice și juridice, precum și asigurarea desfășurării unor procese vitale ale statului prin implementarea mijloacelor informatice și de comunicații securizate.

Astfel, potrivit actului normativ, pot fi utilizate la nivelul autorităților și instituțiilor publice semnătura electronică și documentele electronice. Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată și vor fi asimilate înscrisurilor oficiale, astfel cum sunt acestea definite de lege”, potrivit agerpres.ro