Hackerii ruși dau atacul la conturile românilor. Atenție, în cateva minute rămâneți fără niciun ban
- Mihai Soica
- 13 noiembrie 2021, 15:57
Hackerii ruși dau atacuri informatice în România. Băncile românești refuză să blocheze aceste tranzacții suspecte.
Horia Szabo spune că a postat un anunț cu privire la vânzarea unui produs electronic. La scurt timp, el a fost contactat de o persoană care i-a trimis pe whatssapp un link care conținea un program de validare al cardului. Omul de afaceri nu a fost atent și a trecut toate datele cardului său pe linkul respectiv, autorizând hackerii să îi golească contul în cel mai scurt timp.
„Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului. Nu-mi țin toți banii pe card, dar dacă aveam bani, mi-i luau pe toți, îmi luau absolut toată suma. Banii au mers către o bancă în Rusia”, a povestit omul de afaceri din Deva.
În cel mai scurt timp, banii din contul românului, 1.200 de lei au fost transferați rapid într-un alt cont din Rusia. El a mai fost obligat și să plătească băncii un comision de schimb al leilor în ruble rusești.
Băncile din România sunt complice
Bărbatul a mai povestit că la 17 minute de la momentul autorizării transferului a contactat banca din România, pentru blocarea transferului banilor. A fost refuzat rapid pe motiv că el a fost cel care a autorizat plata prin aplicația de internet banking. Deși opțiunea de plată este una personală, de regulă băncile fac plățile într-un termen care depășește 48 de ore de la autorizarea plății. Din acest motiv, cei de la bancă puteau bloca transferul banilor în Rusia.
„Dacă pe mine au reușit să mă înșele să fac chestia asta, la o persoană mai în vârstă care nu cunoaște tehnologia sau la un angajat al meu care azi încasează salariul, vrea să vândă ceva, are toți banii pe card, i se retrag”, a mai spus Horia Szabo.
La ce trebuie să fim atenți
Mihai Rotariu, expert în securitate informatică, explică de ce nu trebuie, niciodată, să furnizăm datele de pe cardul nostru, unor alte persoane. Din simplul motiv că noi suntem cei care trebuie să primim banii pentru produsul pus la vânzare, și nu invers.
”Când urmează să primiți bani, nu trebuie să dați datele de card, ci IBAN-ul contului. Desigur, chestia asta se întâmplă când nu suntem atenți, la fel cum și în această perioadă atenția e distributivă pentru că încercăm să prindem reduceri, promoții sau să nu fim în fața unor stocuri care s-au dus”, a spus Rotariu.