Va fi haos în București. Lucrări la cel mai important nod rutier din București

Va fi haos în București. Lucrări la cel mai important nod rutier din București Sursa foto: Arhiva EVZ

Traficul în centrul Capitalei ar putea deveni un coșmar. Unul dintre cele mai importante noduri rutiere din București intră în reparații capitale.

Primăria Sectorului 4 a anunțat că lucrările privind consolidarea Planșeului Unirii și pasajului Unirii vor fi demarate în curând. Acest lucru se întâmplă la un an distanță de când cele două obiective de infrastructură strategică din centrul Capitalei au intrat în administrarea instituției conduse de Daniel Băluță. Procedura de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor este deja în curs. Sursa de finanțare de 750 de milioane de lei este asigurată de Guvernul României prin Programul Anghel Saligny.

Daniel Băluță a transmis că primăria se pregătește de etapa de evaluare și selecție a operatorului/operatorilor economici care va/vor duce la bun sfârșit acest proiect. Primarul a participat la o conferință de presă organizată împreună cu conf. univ. dr. ing. Ionuț Răcănel, coordonatorul echipei de specialiști de la Universitatea Tehnică de Construcții București, care au expertizat ambele obiective de infrastructură, în timpul căreia a vorbit despre procedurile de derulare a proiectului.

Ce spune Daniel Băluță de lucrările de consolidare ale Planșeului Unirii și Pasajului Unirii

Primarul a declarat că urmează să fie aleasă firma sau consorțiul de firme care să realizeze proiectul tehnic pentru ca Planșeul Unirii și Pasajul Unirii să fie refăcute în totalitate. Băluță a mai adăugat că acest moment este unul foarte important pentru toți bucureștenii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Edilul a continuat prin a spune că în anul care a trecut a fost realizat studiul de fezabilitate, care a fost însoțit de expertizele necesare pentru acest proiect. De asemenea, atât Metrorex. cât și Apele Române au contribuit la acest proces. Edilul a subliniat că toate companiile interesate de acest proiect își vor putea depinde ofertele până pe data de 6 iunie.

„Astăzi este o zi extrem de importantă pentru noi toți, pentru bucureșteni. Suntem la un an distanță de când Sectorul 4 a luat în administrare Pasajul Unirii. Un an de când comunitatea noastră și-a asumat responsabilitatea unor reparații capitale a acestor obiective de importanță strategică pentru noi toți. Am reușit să ridicăm în SICAP procedura de licitație și sperăm că, până la sfârșitul anului, să identificăm societățile comerciale care vor implementa cele prevăzute în studiul de fezabilitate”, a declarat Daniel Băluță.

De ce sunt atât de importante lucrările de la Planșeul Unirii și Pasajul Unirii

Inginerul Ionuț Răcănel a punctat cât de importante sunt lucrările care se vor face la Planșeul Unirii și la Pasajul Unirii. Specialistul a explicat că fără aceste intervenții, cele două zone nu pot fi folosite în siguranță în continuare. El a subliniat că cele două construcții sunt destul de vechi, iar grinzile de la pasaj au fost gândite pentru o durată care se apropie de limită. De asemenea, Răcănel a explicat că această investiție nu va fi în zadar, ci o să reprezintă bani câștigați pentru București.

„Aceste investiții care se vor face aici nu vor fi bani pierduți, ci, dimpotrivă bani câștigați. Din punctul meu de vedere și al colegilor mei specialiști, cel puțin din punct de vedere al Planșeului Unirii, este nevoie de o construcție nouă, cu toate că nu este o lucrare ușoară, mai ales ținând cont de traficul din această zonă. Însă, cu toate acestea, sunt convins că domnul primar Băluță și colegii dumnealui vor găsi cele mai bune soluții pentru ca impactul asupra oamenilor să fie minim”, a spus specialistul.

Claudiu Bălan, directorul companiei care a lucrat la instalarea sistemelor mecanice și electronice de avertizare și informare cu privire la limita maximă admisă de înălțime de la Pasajul Unirii, a participat și el la conferință. Aceste sisteme au fost montate în premieră în România și vor fi testate periodic în următoarele trei săptămâni pentru a fi calibrate pentru toate realitățile din teren. Aceste sisteme constau în noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, dar și în noi porți de gabarit, care sunt montate la cele două intrări în Pasajul Unirii, dotate cu senzori, camere video, semafoare și panouri de informare. Sistemelor se vor activa atunci când un vehicul cu un gabarit mai mare de 3,5 metri va încerca să intre în pasaj.

În cadrul conferinței de presă, primarul Daniel Băluță a salutat eforturile Poliției Locale Sector 4, care în ultimele 6 luni a avut misiuni permanente în zona Pasajului Unirii, unde traficul rutier înregistrează circa 60.000 mașini/zi. Datorită polițiștilor locali, „numai în ultimele 4 luni au fost blocate să intre în pasaj 138 de mașini care depășeau limita de 3,5 m”, iar „nerespectarea regulilor de circulație poate fi combătută doar cu măsuri energice”, a subliniat primarul Sectorului 4.