Guvernul britanic vrea să oprească „măsurile anti-mașini”

Guvernul britanic vrea să oprească „măsurile anti-mașini” Sursa foto: Razvan Valcaneantu

Guvernul britanic vrea să oprească „măsurile anti-mașini”. La o săptămână după ce și-a redus obiectivele în ceea ce privește carbonul, Rishi Sunak a criticat „reprimarea șoferilor" pe care o va efectua opoziția.

Guvernul conservator britanic și-a demonstrat dorința de a „sprijini șoferii” renunțând la „măsurile anti-mașini” în această vineri, 29 septembrie, într-un moment în care unele localități conduse de opoziție impun măsuri mai restrictive în numele securității sau al mediului, scrie Le Figaro.

Guvernul renunță la măsurile anti-mașini

„Reprimarea șoferilor reprezintă un atac asupra vieții de zi cu zi a majorității oamenilor din Marea Britanie care se bazează pe mașini pentru a ajunge la serviciu sau pentru a-și vedea familia”, a declarat prim-ministrul Rishi Sunak într-un comunicat.

„Săptămâna aceasta, guvernul Marii Britanii va prezenta un plan pe termen lung de sprijinire a șoferilor, punând capăt măsurilor anti-mașini în Anglia”, a adăugat el.

Ne puteți urmări și pe Google News

Printre măsurile dezvăluite vineri, cu două zile înainte de începerea congresului anual al Partidului Conservator, guvernul dorește să „revizuiască regulile” care să permită municipalităților să limiteze viteza la 20 mile pe oră (mph), în jur de 30 km/h, în Anglia, pentru a „evita utilizarea lor pe scară largă în zonele în care nu este adecvat”

.Adio „oraș de 15 minute”!

De asemenea, el dorește să „împiedice consiliile locale să aplice principiul orașului sfertului de oră”, care pledează pentru modelul unui oraș în care serviciile esențiale sunt accesibile în 15 minute pe jos sau cu bicicleta, pentru a reduce mijloacele de transport poluante.

Anunțurile vin în momentul în care guvernul galez, condus de primul ministru laburist Mark Drakeford, a redus viteza maximă de conducere în unele zone rezidențiale de la 30 mph la 20 mph (aproximativ 30 km/h), o decizie denunțată de conservatori.

Și, de la sfârșitul lunii august, o taxă pe cele mai poluante vehicule a fost extinsă în întreaga Londră Mare la inițiativa primarului capitalei, laburistul Sadiq Khan, pentru a lupta împotriva poluării aerului.

Măsurile anti-mașini, înlocuite de o abordare realistă

Această hotărâre a fost considerată ca fiind cauza înfrângerii candidatului laburist de către oponentul său conservator la niște alegeri parțiale din această vară într-o circumscripție din vestul Londrei.

În sânul Partidului Conservator, în regres în sondaje în timp ce următoarele alegeri legislative sunt așteptate până în ianuarie 2025, măsura a trezit susținătorii unei încetiniri a efortului țării în lupta împotriva schimbărilor climatice și a protecției mediului, în numele apărării economiei britanice.

Cu o săptămână mai devreme, prim-ministrul Rishi Sunak a anunțat „o nouă abordare” a politicii climatice, spunând că dorește să fie mai „realist” și, în special, respingând până în 2035, interzicerea vânzărilor de mașini pe benzină sau motorină.

(Traducerea: Rodezia Costea, RADOR RADIO ROMÂNIA)