Grupul Stellantis se clatină serios. Își vinde terenurile și relochează fabricile.

Grupul Stellantis. Sursa foto: facebook / Stellantis

Grupul Stellantis, care reuneşte mărci precum Fiat, Peugeot şi Chrysler, intenţionează să închidă o unitate importantă de testare a vehiculelor din Arizona şi să vândă terenurile acesteia, la sfârşitul acestui an. În același timp, la Roma sindicatele au organizat un miting de protest.

Performanţele financiare slabe ale companiei au obligat conducerea să ia măsuri urgente de reducere a costurilor.

Concurența cu China închide tot mai multe fabrici auto

Terenul de testare din Arizona se află între Phoenix şi Las Vegas, în Yucca, Arizona și a fost utilizat pentru testarea şi dezvoltarea vehiculelor de către producătorul auto de când Chrysler a achiziţionat proprietatea de la Ford pentru 35 de milioane de dolari în 2007, transmite cnbc.

Compania încearcă să ajungă la un acord cu United Auto Workers, în contextul în care angajații vor fi, cel mai probabil, trimişi într-un concediu nedeterminat, ceea ce le-ar da dreptul la salariu şi beneficii timp de doi ani.

Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a indicat într-un interviu că firma nu exclude închideri de fabrici, pe fondul concurenței din China.

Grevă Stellantis. Sursa foto: x.com

Grevă la Roma

Ieri, angajații din sectorul auto italian au declanșat o grevă la nivel național, pentru prima dată în ultimii 20 de ani. O acțiune de protest a avut loc în centrul Romei.

Mișcarea de protest, organizată de principalele trei sindicate, vine pe fondul sporirii tensiunilor dintre Stellantis și Guvernul de extremă dreapta din Italia, care acuză producătorul auto că a relocat fabricile de asamblare către țări cu forță de muncă ieftină.

Stellantis este al patrulea producător auto mondial și este sub presiune, fiind afectat de sporirea concurenței și dificultăți financiare. Grupul multinațional, creat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler și PSA Peugeot, a înregistrat un declin semnificativ al producției la majoritatea fabricilor sale din Italia, în primul semestru din 2024. În ultimii 17 ani, compania și-a redus producția din Italia cu aproape 70%.