Cea mai mare grevă a angajaţilor din sistemului feroviar britanic din ultimii treizeci de ani continuă. Salariații s-au săturat de salarii mici și vor să fie apreciați pentru munca depusă. Majoritatea sunt revoltați din cauza programului.
Cea mai mare grevă a angajaţilor sistemului feroviar britanic din ultimii treizeci de ani continuă. Salariaţii vor bani mai mulţi şi condiţii de muncă pe măsură. Peste 20% din servicii funcţionează în zilele de grevă şi se preconizează că situaţia nu se va termina aici.
Prima zi a grevelor a avut loc marţi, iar noi greve se desfăşoară joi, 23 iunie, şi sâmbătă, 25 iunie.
Sindicatele RMT şi Unite au participat, de asemenea, la o acţiune industrială care a afectat marţi metroul londonez. Compania feroviară Network Rail a anunțat că aceste acţiuni vor duce la şase zile de întreruperi din cauza efectului de domino de sistare a serviciilor în zilele intermediare.
Secretarul general al sindicatului RMT, Mick Lynch, a declarat că angajații sunt foarte revoltați din cauza situației.
”Sursa acestor dispute este decizia Guvernului conservator de a reduce finanţarea cu 4 miliarde de lire sterline din sistemele noastre de transport”, a subliniat el.
Guvernul a cerut sindicatelor să renunţe la acţiune.
Greva angajaților
Guvernul a oferit un angajament în valoare de 16 miliarde de lire sterline pentru funcţionarea căile ferate britanice pe tot parcursul pandemiei, a declarat un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transport. Acesta a mai precizat că toți angajații au rămas cu jobul dorit.
Greva la care iau parte zeci de mii de angajaţi ai sistemului feroviar britanic va afecta milioane de navetişti, precum şi serviciile în cea mai mare parte a săptămânii. Doar jumătate din reţeaua feroviară a Marii Britanii va fi deschisă în zilele în care au loc grevele, cu aproximativ 20% din servicii vor fi puse în funcţiune, potrivit Network Rail.
Liniile vor fi deschise între orele 7.30 şi 18.30, astfel, programul va începe mai târziu şi se va încheia mai devreme decât în mod normal.
Greva va avea loc intre 22 şi 26 iunie și doar 60% din servicii vor funcţiona.
Călătorii vor primi o rambursare în cazul anulărilor, întârzierilor sau reprogramărilor, însă ”nu mai mult de 10 lire sterline”, potrivit Network Rail.
Majoritatea companiilor feroviare fac parte dintr-o schemă numită Delay Repay, care oferă dreptul legal la 25% din costul unei singure călătorii în cazul în care există întârzieri între 15 şi 29 de minute. Clienții cu abonament vor beneficia de bani în plus.