Greșeala făcută de polițiștii de pe echipajele radar. Judecătorii anulează procesele verbale și le dau dreptate șoferilor

Greșeala făcută de polițiștii de pe echipajele radar. Judecătorii anulează procesele verbale și le dau dreptate șoferilor sursa foto: IPJ Cluj

Tot mai mult procese verbale de contravenție întocmite de agenții Poliției Rutiere, de pe echipajele radar, sunt anulate de către instanțele de judecată. Vitezele înregistrate de aparatele radar nu sunt stabilite cu exactitate.

Imaginile surprinse de aparatul radar, care atestă viteza cu care a circulat un autoturism, nu sunt tot timpul concludente, și nu pot fi folosite ca probe, în dosarele de pe rolurile instanțelor, din mai multe motive.

De multe ori, pe aceste imagini se pot observa nu doar mașina surprinsă că circula cu viteză mai mare decât cea legală, ci și altele, care se află lângă aceasta, și care au alte viteze, mai mari sau mai mici, fapt ce ridică mari dubii cu privire la stabilirea cu exactitate a vitezei de circulație a șoferului vinovat.

În alte cazuri, viteza de circulație, crește brusc, de la 50 de kilometri la oră, la peste 100 de km/h, în doar două secunde, fapt ce din nou prezintă dubii foarte mari a măsurătorilor efectuate de aparatele radar.

Ne puteți urmări și pe Google News

A câștigat procesul

O femeie din București a fost prinsă pe Autostrada Soarelui, circulând cu o viteză de 198 de kilometri/oră, pe o porțiune de drum, unde viteza era limitată la 100 de kilometri / oră.

Femeia a fost amendată cu 2.900 de lei și a rămas fără permis de conducere, pentru o perioadă de patru luni de zile.

După ce a fost amendată, femeia din București a contestat procesul verbal de contravenție și a cerut ca Poliția să prezinte la proces filmarea făcută de aparatul radar.

Așa cum am menționat la început, dacă două sau mai multe mașini sunt surprinse aparatul radar, viteza stabilită variază de la un caz la altul, și nu poate fi stabilită cu exactitate.

”În înregistrarea depusă de intimat, se observă permanent două autoturisme care circulă în același sens în paralel și care par a avea viteze diferite. În momentul în care viteza măsurată de aparatul radar este de 198 km/h, pe filmare cele două autoturisme circulă aproape în paralel, iar în imaginea surprinsă instantaneu punctul de măsurare a vitezei indicat cu semnul + se suprapune parțial cu ambele autoturisme, unul dintre acestea fiind cel condus de către petentă”, se arată în motivarea instanței.

Un alt caz, situație identică

Polițiștii au mai pierdut și un alt proces, într-un caz similar. Un șofer a fost prins la data de 15 iulie 2022, conducând pe A10, cu o viteză de 152 de kilometri la oră, pe o porțiune de drum unde viteza era limitată la 100 de kilometri / oră.

Și în acest caz, magistratul a stabilit că filmarea prezintă dubii mari, care profită șoferului, deoarece nu se stabilește cu exactitate o viteză de circulație.

”În acest context, instanţa consideră că probele suplimentare prezentate de intimat nu sunt suficiente pentru a răsturna prezumţia de nevinovăţie de care se bucură petenta, aşa încât dubiul care subzistă cu privire la viteza de deplasare a autovehiculului condus de petentă poate profita numai acestuia şi justifică reţinerea netemeiniciei actului sancţionator”, se precizează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia, informează B1.