Ghidul reclamantului de alimente stricate

Ghidul reclamantului de alimente stricate

Pâinea, lactatele şi carnea sunt cel mai frecvent reclamate. Ce e de făcut pentru a fi despăgubit.

Consumatorii nemulţumiţi de faptul că găsesc în magazinul de la colţ sau în supermarket alimentele de bază alterate fac lunar sute de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor. Mulţi nu au însă toate dovezile necesare pentru a dovedi că au dreptate. "Am cumpărat pâine feliată cu seminţe, care a fost foarte scumpă, mai bine de 5 lei punga. Acasă, am observat însă că era mucegăită, cu toate că era în termen. Acelaşi lucru am păţit cu laptele, cumpărat din supermarket: era acru, cu toate că nu era expirat", povesteşte Gabriela, o bucureşteancă revoltată de numeroase produse învechite care se găsesc inclusiv în magazine cu renume. Pentru a avea câştig de cauză primul pas este ca "la cumpărarea produselor alimentare să solicitaţi şi apoi să păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs", ni s-a explicat de la Biroul de Presă al ANPC. Pasul doi este "să păstraţi alimentul neconform pentru a putea fi duse la analize de autorităţile abilitate", ne-a spus Mihai Titichi, avocat şi expert la Centrul European al Consumatorilor. Semne de alarmă

  • În cazul lactatelor, verificaţi dacă ambalajul e bombat. Dacă e, înseamnă că a început fermentarea şi produsul nu mai e bun.
  • Carnea nu trebuie să fie lipicioasă şi urât mirositoare.
  • La peşte, nu cumpăraţi dacă solzii se desprind uşor, corpul e acoperit cu mucus urât mirositor, branhiile sunt cenuşii. 
  • Evitaţi ouăle cu coaja crăpată, murdară sau spartă.

Unde puteţi face sesizări Nu doar comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorului vă pot ajuta atunci când vreţi să reclamaţi alimente expirate, false sau suspecte, ci şi direcţiile judeţene sanitar-veterinare şi de siguranţa alimentelor. În plus, puteţi apela la organizaţiile non-guvernamentale din domeniul "Protecţia Consumatorului". Cele mai importante asociaţii sunt: Centrul European al Consumatorilor (telefon 0213157149) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (telefon 0314022632). Citiţi şi:

  • Nereguli la lactate
  • Harta țepelor din mâncare. În magazine și supermarketuri ni se oferă alimente din carne expirate și falsificate
  • Brânzeturi cu multă apă şi puţin lapte

Ne puteți urmări și pe Google News